Dobre funkcjonowanie każdej instytucji, prywatnej firmy lub korporacji, a w szczególności jednostki administrującej majątkiem Skarbu Państwa, opiera się na skutecznej komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Główną rolę w tym procesie odgrywają komunikatorzy, a więc osoby odpowiedzialne za politykę informacyjną organizacji.
Żyjemy w czasach, w których otacza nas różnorodność kanałów informacyjnych. Postępująca globalizacja nie oszczędziła także procesu informacji oraz rynku odbiorców. Dlatego ze względu na to konieczne są kompleksowe rozwiązania w dziedzinie public relations. Nieskoordynowane, przypadkowe relacje z otoczeniem zewnętrznym na pewno nie pomogą w promocji działalności instytucji, a mogą przynieść wręcz odwrotny efekt i zaszkodzić wizerunkowi organizacji.
Właściwie realizowany plan działań public relations pozwala zbudować zaufanie do instytucji oraz zapewnić ochronę przed niewłaściwą interpretacją wykonywanych działań. Nie zawsze fakty mówią same za siebie. Proces komunikacji ma im nadać właściwe znaczenie i przekazać w sposób odpowiedni dla odbiorcy.
Niezwykle ważne jest to, aby odbiorca, w procesie komunikacji, otrzymywał informacje rzetelne, zgodne z prawdą. Dlatego prowadzenie właściwej polityki informacyjnej musi być wpisane w działalność każdej instytucji publicznej. Społeczeństwo oczekuje informacji na temat działalności administracji publicznej, a komunikacja powinna być realizowana w sposób merytoryczny i zrozumiały dla odbiorców. W tym procesie szczególną rolę pełnią osoby zajmujące się w instytucjach publicznych komunikacją.
Jak powinna wyglądać praca osób odpowiedzialnych na komunikację w administracji publicznej? Opowiem na szkoleniu “PR w administracji publicznej” już 18.10 w Warszawie!
Sprawdź szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już dziś.
Zapraszam,
Jakub Kwiatkowski