16 listopada odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w Konkursie na najlepsze kampanie PR zrealizowane w ostatnim roku. Podczas ceremonii rozstrzygnięto Plebiscyt na Kampanię PR Dziesięciolecia – specjalna statuetka trafiła do Partner of Promotion za projekt „Tiger jest tylko jeden”.
Lista zwycięzców Konkursu Złote Spinacze 2012:
KATEGORIE GŁÓWNE:
1. PR korporacyjny – „Centrum Prasowe SWPS” – Biuro Prasowe, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
2. PR produktu – „Suchenoce. Śpijcie spokojnie z DryNites” – Havas PR Warsaw
3. Kampania edukacyjna – „Polka w ciąży” – Headlines Porter Novelli
4. Komunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa – „Squat Elba” – On Board Public Relations
5. Public Affairs & Lobbying – „Polski Związek Firm Deweloperskich”: „wyzwania wizerunkowe dla sektora mieszkaniowego” – Publicon
6. Kampania społeczna – „Nie czytasz? Nie idę z tobą do łóżka!” – Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy
7. Komunikacja wewnętrzna – „Do szczęścia tylko jeden gar” – Akademia Warzenia Grupy Żywiec – Grupa Żywiec S.A.
8. Event komercyjny – „Poznań Traffic Race” – Dobocom Public Relations
9. Event społeczny – Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro” – Monday PR i Stowarzyszenie „Nadzieja na Euro”
10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy – „Lalki w ogniu. Opowieści z Indii”. Premiera książki – Go Culture
11. CSR- “Każdy pluszak to historia” – Telma Group Communications
12. PR miejsca, miasta lub regionu – „Przyjaciele Stadionu Miejskiego w Poznaniu”, EURO Poznań 2012
13. Social Media – „Seks to Zdrowie” – fanpage na Facebooku – Polpharma
14. Business-to-Business PR – “194 metry bliżej natury” – Advanced Public Relations
15. PR Finansowy i Relacje Inwestorskie – „Centrum Medyczne ENEL-MED wchodzi na GPW. Uzdrowimy Twoje Finanse” – Havas PR Warsaw
16. Sektor publiczny – „Pro100doPrezydencji. Forum” – Citybell Consulting
KATEGORIE SPECJALNE:
1. Kreatywność – „Dulux Let`s Colour. Pociąg do koloru” – Havas PR Warsaw
2. Efektywność – Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” koalicji Partnerstwo dla Zdrowia – Danone w imieniu Partnerstwa dla Zdrowia – koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka
SEKTORY:
1. Technologia, IT, Telekomunikacja – „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” – Fundacja Allegro All for Planet
2. Finanse – „Noble Bank – lider rynku private banking w Polsce” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Noble Bank
3. Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne) – „Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego” – Polpharma
4. Uroda – „Dove rozpieszcza blogosferę!” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Unilever Polska
5. Sektor spożywczy – „Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” koalicji Partnerstwo dla Zdrowia” – Danone w imieniu Partnerstwa dla Zdrowia- koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka
6. Media i styl życia – Szaleństwo Zakupów InStyle – Magazyn InStyle oraz faceADDICTED
7. Kultura – „Lalki w ogniu. Opowieści z Indii”. Premiera książki – Go Culture
8. Sport, turystyka, rekreacja – Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro” – Monday PR i Stowarzyszenie „Nadzieja na Euro”
9. Nieruchomości i budownictwo – „194 metry bliżej natury” – Advanced Public Relations
10. Przemysł, transport, logistyka – Kampania społeczna „Niska emisja – Wysokie ryzyko” – Imago Public Relations
O główną nagrodę walczyło w sumie 88 projektów w 28 kategoriach: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych.