Jest już dostępny branżowy raport o trendach i narzędziach w rekrutacji. To już druga edycja dokumentu opisującego najnowsze wyzwania, z jakimi musi sobie radzić HR-owiec. Jak powinna wyglądać rekrutacja w czasach kryzysu? Dlaczego wciąż tak istotne są polecenia pracownicze? Jak ma się do tego strategia firmy i co sprawia, że jedne materiały rekrutacyjne są efektywniejsze od drugich? – o tym przeczytasz w raporcie.
Wywiadu do Raportu udzielił m.in. Michael B. Junge z Irvine Technology Corporation. Według niego nie będzie wielkiej rewolucji, jeśli chodzi o źródło pozyskiwania kandydatów. Podkreśla, że przynajmniej w USA wciąż najwięcej zatrudnień pochodzi z poleceń pracowniczych. Uważa ponadto, że odpowiednio zaprojektowany program referencyjny jest bardzo efektywnym narzędziem. Dlatego trend związany z rozwojem programów referencyjnych powinien utrzymywać się w przyszłości.
W artykule Moniki Konopki, TATA Global Beverages, możemy z kolei przeczytać, jak powinna wyglądać rekrutacja w czasach kryzysu i niepewności na rynku pracy. Autorka zwraca uwagę na kosztowe i bezkosztowe działania podczas procesu rekrutacji. W czasach kryzysu, gdy przybywa bezrobotnych, nie przybywa dobrych kandydatów. Liczba kandydatów nie przekłada się na ich jakość. Dobrzy kandydaci starają się podczas kryzysu nie opuszczać swoich miejsc pracy. W momencie, gdy udaje się znaleźć odpowiedniego kandydata – dodaje Monika Konopka – powinno się skrócić proces rekrutacji do minimum. W jej opinii warto podczas takiego procesu na pierwszej rozmowie z kandydatem zaprosić szefa działu HR, aby kandydat mógł w pełni zapoznać się z warunkami panującymi w firmie i zadać mu pytania.
Z kolei z wywiadu z Anną Simioni, Head of UniCreditCorporate Learning, dowiemy się, jaka jest zależność między trendami w szkoleniach i rozwoju pracowników a strategią rekrutacyjną. Zdaniem specjalistki istnieje mocny związek między stopniem zaawansowania praktyk w szkoleniach a zdolnością firmy do pozyskiwania talentów. Jest to ważny czynnik wpływający na zaangażowanie pracowników. Wynika to według niej z wewnętrznej potrzeby samorealizacji ludzi. W Raporcie przedstawiane zostały case’y takich firm jak: LG Display, Sanofi-Aventis czy Makro Cash&Carry.
Ponadto opublikowane zostały wyniki badań nad materiałami rekrutacyjnymi: „Co widzą kandydaci, czyli materiały rekrutacyjne pod lupą”, z wykorzystaniem innowacyjnego narzędzia śledzącego ruch gałek ocznych. Badanie miało na celu ukazanie, jakie elementy materiałów rekrutacyjnych przyciągają największa uwagę, a które działają zniechęcająco. Materiały rekrutacyjne, często jako pierwsze oddziałują na wyobraźnię kandydata i sprawiają, że tworzy on pewien konkretny obraz firmy. Co sprawia, że jedne materiały są bardziej efektywne od drugich. Przebadane zostały takie materiały jak: plakat, ulotka, folder czy ogłoszenie o pracę. Wśród firm, których materiały wzięły udział w badaniu są: Danone, Eurobank, Nutricia, Henkel, Orange i Sii.
Bezpłatny Raport „Rekrutacja 2013 Narzędzia i trendy” dostępny jest pod tym linkiem.
PRoto.pl jest patronem publikacji.