Ogólna liczba ofert spadła pierwszy raz od dwóch lat, odsetek ogłoszeń dla managerów stopniał o połowę – wynika z raportu PRoto.pl o rynku pracy dla PR-owców. To zmniejszenie roli PR – komentuje Kinga Podraza-Myszkowska, manager ds. PR w INEA.
Coraz mniejszy ruch na rynku pracy w branży źle wróży ścieżce kariery w PR. Z danych prezentowanych w raporcie wynika zresztą nie tylko spadek liczby ogłoszeń, co jeszcze zmniejszenie roli PR – większość obsadzanych stanowisk znajduje się poza poziomem menedżerskim i co drugie ogłoszenie dotyczy stanowisk stażowych lub asystenckich…
Samo nasuwa się pytanie, jakie perspektywy rozwoju w Polsce mają osoby, które pracują w komunikacji od kilku lat i mają ciekawe projekty w portfolio? Tych, których nie namierzą headhunterzy, czeka brak szans na horyzoncie, dlatego jak nigdy warto inwestować teraz w swój własny PR.
Boli jeszcze coś innego, niezmiennie to samo. Kryzys, którego liczne zapowiedzi pojawiały się w mediach w minionym roku, nie skłonił przedsiębiorców do większego zaufania PR-owi. Wystarczy tylko spojrzeć na statystyki w raporcie dotyczące branży budowlanej, o której powszechnie wiadomo, że jest w tarapatach. Czy zwiera szyki PR? Przedsiębiorcy, nie idźcie tą drogą… Nigdy nie jest za późno na inwestowanie w PR 🙂
Kinga Podraza-Myszkowska, manager ds. PR, INEA