Sytuacja na rynku pracy PR odpowiada ogólnym trendom rynkowym. W 2012 roku prognozy gospodarcze się pogorszyły, dlatego spadek liczby opublikowanych ogłoszeń nie dziwi. Na szczególną uwagę zasługuje mniejsza o ponad 50 proc. liczba ofert dla menedżerów. Może to wskazywać na brak tworzenia dla nich nowych miejsc pracy, a również na niską rotację. Liczba ogłoszeń dla stażystów praktycznie nie zmieniła się, a dla asystentów, konsultantów oraz specjalistów wzrosła, co oznacza, że popyt na pracę dla PR-owców, z wyjątkiem kadry zarządzającej, nie zmniejszył się.
Warto jest zwrócić szczególną uwagę, na zestawienie branż zgłaszających zapotrzebowanie na PR-owców, gdyż pojawił się na nim zupełnie nowy sektor – NGO. Mimo, iż zdecydowanym liderem pozostają media i marketing, nowe, dotychczas niezainteresowane branże przejawiają zapotrzebowanie na ekspertów od PR-u, dlatego osoby rozglądające się za pracą w tej dziedzinie powinny otworzyć się na możliwość zatrudnienia w innych sektorach.
Artur Kaźmierczak, HR Consulting Director w PwC