Zapowiadana przez nc+ rewolucja w ofercie okazała się komunikacyjną klapą. Oburzeni klienci ostro krytykują markę, która nie radzi sobie w kryzysie. Tymczasem agencje PR obsługujące nc+ nie chcą komentować całej sytuacji.
nc+ to marka powstała w wyniku połączenia platform satelitarnych Cyfra+ i n. Do transakcji doszło w listopadzie zeszłego roku. Operator nową ofertę przedstawił 21 marca tego roku i od razu spotkała się ona z krytyką klientów. Internauci narzekają przede wszystkim na wyższe ceny połączone z mniejszą liczbą kanałów niż obecnie. „Płaciłem do tej pory 79 za prawie wszystkie pakiety w n razem z HBO. Teraz proponujecie 99 bez HBO. Gratuluję pomysłu. Były klient” – tak sytuację skomentował na fanpage’u nc+ jeden z użytkowników Facebooka.
Dodatkowo, jak czytamy w serwisie spidersweb.pl, nowy operator stosuje nieczyste chwyty. Dotychczasowi abonenci telewizji n są informowani listownie o automatycznym przeniesieniu do nowego operatora, o ile sami nie odeślą listu poleconego z informacją o odrzuceniu oferty. „Okazało się iż operator MA W NOSIE SWOJE ZOBOWIĄZANIE i umowę i jednostronnie w ciągu miesiąca zmienia jej warunki. W moim przypadku za gorsza ofertę mam płacić 179 zł zamiast 149 zł” – swoją sytuację na spidersweb.pl opisuje Paweł Kamiński.
Miała być rewolucja, tymczasem nie ma nawet ewolucji – twierdzą w sieci oburzeni klienci platformy nc+, która odpiera teraz zmasowany atak w social mediach. Tymczasem fala krytyki rośnie – fanpage Anty nc+ liczy już sobie ponad 11 tys. internautów. W dniu zaprezentowania nowej oferty administratorzy facebookowego profilu nc+ podziękowali za komentarze i deklarowali „Jest nam przykro, że nasza nowa oferta spotkała się z taką krytyką z Waszej strony. Z drugiej strony – rozumiemy Wasze zaniepokojenie. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na każde z Waszych pytań indywidualnie. Obiecujemy, że jutro w serii postów wyjaśnimy kwestie, o które pytacie”.
Następnego dnia administratorzy zachęcili do odwiedzenia punktów sprzedaży, telefonów do call center lub zostawienia swoich namiarów w celu uzyskania informacji zwrotnej o nowej ofercie. Firma przedstawiła także niektóre pakiety. W niedzielę 24 marca uruchomiono forum, na którym każdy klient „będzie mógł uzyskać odpowiedź na swoje pytania, jak i wyrazić opinię na temat oferty nc+”. Mimo stworzenia forum, z fanpage’a nc+ nie ubyło negatywnych komentarzy. Do krytyki oferty doszły także wpisy o niedziałającej infolinii i uwagi co do jakości obsługi klientów. Na facebookowej stronie Anty nc+ pojawiły się natomiast oskarżenia o kasowanie przez nc+ postów. Nie udało nam się ustalić, czy tak było rzeczywiście. Firma poinformowała, że zablokowała możliwość dodawania komentarzy na fanpage’u nc+. „Ponieważ nie jesteśmy w stanie obsłużyć dwóch miejsc komunikacyjnie, a tematy się powtarzają, zamknęliśmy możliwość dodawania postów na naszym wallu” – zaznaczyli przedstawiciele firmy, zachecając jednocześnie do korzystania z forum ncpluspytania.pl.
Za obsługę nc+ w mediach społecznościowych odpowiada agencja Think Kong. Jej dyrektor strategiczny Norbert Kilen odmówił komentarza. Nie działa także adres e-mail przeznaczony do kontaktu nc+ z mediami. Za relacje nc+ z mediami odpowiada agencja Ciszewski MSL. Dyrektor zarządzający Sebastian Hejnowski nie chce komentować działań klienta w obszarze, za który odpowiada inna agencja. (es/ks)