wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualności14 proc. Polaków korzysta z social mediów przy podejmowaniu decyzji finansowych

14 proc. Polaków korzysta z social mediów przy podejmowaniu decyzji finansowych

Social media odgrywają coraz większą rolę w podejmowaniu decyzji finansowych. 14 proc. respondentów z Polski przy podejmowaniu decyzji o założeniu konta bankowego najbardziej ufa Facebookowi i Twitterowi – wynika z międzynarodowego badania ING.

Polscy respondenci wyróżniają się stosunkowo wysokim zaufaniem do mediów społecznościowych. Dla porównania, w Niemczech zaufanie do społecznościówek wynosi w tym wypadku 7 proc., w Wielkiej Brytanii 6proc., a we Francji 4 proc.. Social media są najbardziej pomocne w przypadku przekonania do zakupu artykułów AGD (74 proc.), wyboru restauracji (71 proc.) i miejsca na wakacje (68 proc.). Informacje z mediów społecznościowych są wykorzystywane stosunkowo rzadziej w przypadku produktów bankowych – do podjęcia decyzji przekonały 59 proc. konsumentów planujących otworzyć konto bankowe i 48 proc. zamierzających wziąć kredyt hipoteczny. Ponadto większość polskich respondentów oczekuje, że banki będą oferowały w mediach społecznościowych produkty i usługi (60 proc.) oraz będą wchodziły w interakcje z osobami komentującymi ich działalność (57 proc.). 42 proc. ma nadzieję, że banki umożliwią dokonywanie płatności przez media społecznościowe.

„Z badania »Finansowy Barometr ING« wynika, że w Polsce, a także w Rumunii i Turcji, media społecznościowe cieszą się względnie wysokim wskaźnikiem zaufania w porównaniu z Europą Zachodnią. Według nas, może to wynikać ze stosunkowo niskiego w tych krajach poziomu kapitału społecznego, czy też zaufania w ogóle. Media społecznościowe stają się także coraz bardziej znaczącym narzędziem dyscyplinującym producentów i usługodawców. Wyniki naszego badania pokazują, że za sprawą informacji z serwisów takich jak Facebook, część konsumentów rezygnuje z zakupu produktu lub usługi. Widoczna jest też skłonność do zgłaszania reklamacji tym kanałem. W rezultacie media społecznościowe mogą przyczynić się do konwergencji poziomu usług względem Europy Zachodniej” – powiedział Grzegorz Ogonek, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Badanie „Finansowy Barometr ING” zostało zrealizowane w kwietniu i maju 2013 r. na grupie 11,724 respondentów w 12 krajach (Polska, Austria, Francja, Włochy, Belgia, Wielka Brytania, Luksemburg, Holandia, Hiszpania, Niemcy, Turcja, Rumunia). Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Grupy ING przez IPSOS. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj