środa, 20 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStartuje II edycja Konsorcjum Marki Poznań

Startuje II edycja Konsorcjum Marki Poznań

39 – tyle marek, związanych z Poznaniem, weźmie udział w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań. Organizatorzy przedsięwzięcia chcą osiągnąć lepsze efekty wizerunkowe miasta i marek.

Przyjęte marki reprezentują 11 różnych obszarów działalności. Najliczniej reprezentowane branże to: internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie. Decyzję o nawiązaniu współpracy z wybranymi firmami podjęła Rada Ekspertów – gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, biznesu, kultury, innowacji czy sportu. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic.

Najbardziej pożądanymi polami współpracy wskazanymi przez marki są: innowacyjność, handel, CSR oraz edukacja. „Misją Konsorcjum Marki Poznań jest budowanie coraz bogatszej oferty dla poznaniaków, tworzenie synergii wizerunkowej między markami i Miastem oraz działanie na rzecz przyciągania i rozwijania kapitału ludzkiego Miasta” – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Wspólnie z markami, miasto będzie realizowało szereg projektów. Akcje te będą miały wymiar zarówno ogólnopolski jak i lokalny. W najbliższym czasie odbędą się spotkania z firmami w celu ustalenia harmonogramu działań. Uzgodnione zostaną także szczegóły co do realizacji wspólnych przedsięwzięć.

Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko znak „Made in Poznań”, ale również dwa inne, nowe projekty: „Inspired by Poznań” oraz „Poznań Pozitive”. Pierwszy z nich ma promować wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Poznaniu. Projekt ma też pomóc w stworzeniu artystom przestrzeni do spotkań i działań artystycznych. Z kolei „Poznań Pozitive” skierowany jest do młodych, zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków.

Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj