piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCelebryci obyci w blogach

Celebryci obyci w blogach

Blogi w Polsce gromadzą ogromne audytorium. Czyta je regularnie ok. 60 proc. Polaków z dostępem do sieci, a więc ok. 16 mln osób. Prawdopodobnie dlatego za blogowanie wzięli się – najpierw: pasjonaci, eksperci i prowokatorzy, później: politycy, sportowcy i aktorzy, a na końcu – sami celebryci. Blogi celebryckie zasługują na uwagę z wielu powodów. Dla PR-owców kluczowe znaczenie ma fakt, że przyciągają ogromną rzeszę fanów. Mają wysoką wiarygodność dla odbiorców i stają się interesującym narzędziem w działaniach komunikacyjnych.

Celebryci – dlaczego blogują

Blogowanie daje im możliwość realnego dialogu z internautami, a co za tym idzie, autopromocji. Nie trudno jest dziś wyczuć rosnący trend blogów. Często stają się one oficjalnym kanałem informacji o życiu gwiazdy z pierwszej ręki. Poza tym, jest to jedna z najprostszych, najtańszych i najszybszych form wyrażenia myśli i dzielenia się nimi z innymi. Aktualnie stale bloguje ok. 10 proc. celebrytów. Moim zdaniem za kilka lat robić to będzie co druga gwiazda mediów.

Najpopularniejsze blogi znanych

Jest mnóstwo rankingów blogerskich w sieci. Każdy z nich można tworzyć i analizować w oparciu o bardzo różne wartości. Ze względu na rozpoznawalność i liczbę czytelników, niewątpliwie czołówkę polskiej blogosfery obejmują blogi: Martyny Wojciechowskiej, Kasi Tusk i Anny Muchy. Za nimi plasują się blogi platformy natemat.pl – Tomasza Lisa, Janusza Palikota, Hanny Lis, Tomasza Machały oraz pozostałe prywatne blogi Kingi Rusin, Marii Czubaszek, Ewy Minge, Honoraty Skarbek i wiele innych. Ta lista naturalnie wydłuża się w szybkim tempie o kolejne pozycje. Zdarza się, że celebryci pojawiają się na blogach gościnnie. Starają się również wciągać użytkowników w grę, zabawę. Edyta Herbuś i Honorata Skarbek poprzez blogi pokazują i sprzedają na cele dobroczynne wybrane przez siebie części swojej garderoby. Na blogu Gadżetomania znana pisarka kryminałów Gaja Grzegorzewska pisze opowiadanie wspólnie z internautami.

Które celeblogi są najciekawsze

Blogujący celebryci, to zazwyczaj ludzie ze szczytu piramidy mediów. Chcemy wiedzieć, gdzie się ubierają, co jedzą, jak spędzają wakacje i który napój izotoniczny zabierają na siłownię. Przy odrobinie szczęścia nie trudno jest dziś dostać miano celebryty, niesionego na sezonowej fali popularności. Jednak z pozycji mniej znanego blogera-eksperta na autorytet czytelników trzeba już zapracować, bo sukcesu nie zagwarantują nam wyłącznie odkryte pośladki. Poza cyfrą w rankingu, wartość blogów rozpatrujemy także poprzez pryzmat rzeczywistej wartości niesionego przekazu i jakości czytanych treści. Nie zmienia to jednak faktu, że bez tych odkrytych pośladków, nasz wirtualny świat byłby nudny.

Julia Fic, produkt manager Blomedia

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj