piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWstrząsy i kryzysy branży PR

Wstrząsy i kryzysy branży PR

W tym roku nie zabrakło gorących tematów w branży PR. Najwięcej zamieszania pojawiło się wokół nc+, ale PKO BP i Alior także zaliczyły głośne wpadki w mediach społecznościowych. Nie zabrakło również afer związanych z przetargami. Co jeszcze wstrząsnęło branżą?

nc+: kryzys zamiast rewolucji

Zapowiadana przez nc+ rewolucja w ofercie okazała się komunikacyjną klapą. Oburzeni klienci ostro krytykują markę, która nie radzi sobie w kryzysie. Tymczasem agencje PR obsługujące nc+ nie chcą komentować całej sytuacji…

Eksperci o kryzysie PKO BP: mleko się rozlało, internet pamięta i nie wybacza

„Wszystko sprawia wrażenie potężnego zamieszania komunikacyjnego, którego skutkiem ubocznym jest niedoinformowany konsument. Przy tak wielkiej zmianie technologicznej można przecież oczekiwać przejściowych problemów. Należy jednak przygotować na nie ludzi szczególnie, gdy ci wyposażeni są w broń masowego rażenia: internet i media społecznościowe” – stwierdził Maciej Szaroleta, Brand Practice Director w Hill+Knowlton Strategies…

Firma pozywa blogera za test swojego produktu

Kulinarny bloger Piotr Ogiński został pozwany przez firmę Sokołów za naruszanie jej renomy i podważanie jakości jej produktów. Wszystko przez test tatara i sugestie blogera, że mięso tej marki „zawiera masę chemii”…

REPR: przetarg nieetyczny przez gwarancję publikacji. Agencja: to oczekiwane efekty

Rada Etyki PR wydała opinię w sprawie przetargu Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów na organizację i obsługę (również medialną) imprezy Noc Robotów. Sprawa dotyczy specyfikacji zamówienia – PIAP wymienił m.in. minimalną liczbę bezpłatnych publikacji w mediach, jaką miała zapewnić wybrana w przetargu agencja…

Drews: REPR opublikowała informacje godzące w moje dobre imię

Rada Etyki Public Relations opublikowała informacje nieścisłe i nieprawdziwe, godzące w moje dobre imię. Stwierdzenie, iż „Rada Etyki Public Relations pozostawia bez komentarza samo zachowanie M. Drewsa, który w toku prowadzenia sprawy, użył wielu niestosownych słów, przy okazji próbując zastraszyć Radę i wpłynąć na rezygnację z wydania finalnego orzeczenia lub opinii” jest absolutnie nieprawdziwe, obraźliwe, godzi w moje dobre imię i jest bezczelnym pomówieniem.

Spór Trochimiuka z zarządem ZFPR o przetarg na obsługę szczytu klimatycznego

Zdaniem ZFPR-u agencja Partner of Promotion rażąco zaniżyła cenę w przetargu na obsługę PR-ową warszawskiego szczytu klimatycznego. W odpowiedzi na udzieloną naganę prezes agencji Paweł Trochimiuk żąda przeprosin i planuje pozwy wobec zarządu ZFPR i skierowanie sprawy do UOKiK-u…

Łazarewicz uderza po raz kolejny, a MDI nie pozostaje dłużne

Sprawa MDI nabiera tempa. Łazarewicz pisze kolejny tekst o MDI Strategic Solutions, a Gorzeliński i Kasprów, szefowie MDI, informują na Facebooku, że Sylwester Latkowski jest podejrzany o podwójne morderstwo…

NBP na Twitterze: tweetują ludzie, nie firmy

Konto służbowe zamiast prywatnego. Do tego dość kontrowersyjna wypowiedź. Kryzys w social mediach gotowy. Wpadka może nie byłaby zauważona i nagłośniona, gdyby to nie NBP było głównym bohaterem. „Niestety, w moim odczuciu żadna procedura nie jest w stanie zapobiec takim wydarzeniom, ale ważna jest szybka i mądra reakcja” – komentuje Barbara Sołtysińska, ekspert w zakresie komunikacji.

Rafał Szymczak rezygnuje z funkcji prezesa ZFPR

Rafał Szymczak złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa Związku Firm Public Relations (ZFPR). Związek poinformował o niej 2 godziny po publikacji oświadczenia w sprawie planu komunikacyjnego, przygotowanego przez jego agencję na rzecz Agencji Rozwoju Przemysłu…

Kryzys wizerunkowy w branży spożywczej

W 2012 roku media przez kilka tygodni żyły tematem zatrutego alkoholu z Czech. Zmarło kilkadziesiąt osób, na rynku wybuchła panika. W czeskich mediach pojawiły się spekulacje, że skażony alkohol pochodził z Polski. Mimo niepotwierdzenia się tych insynuacji polska branża alkoholowa i tak przy okazji dostała po głowie. To przypadek skrajny, gdy spożycie produktów żywnościowych kończy się śmiercią. Ale kryzysy w branży spożywczej potrafią wybuchać z ogromną siłą i mają większy potencjał zbiorowej histerii, niż problemy innych branż…

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj