W minionym roku pojawiło się aż o 316 ogłoszeń mniej niż w 2012. Myli się jednak ten, kto myśli, że zmniejszył się ruch na rynku pracy dla PR-owców. Przeciwnie. W porównaniu do wyników zeszłorocznej ankiety PRoto.pl o motywacjach PR-owców, odsetek osób, które zmieniły pracę przez ostatnie 12 miesięcy wzrósł z 36 do 46 proc. Okazuje się, że ponad jedna trzecia PR-owców znajduje pracę dzięki poleceniu, a nie poprzez ogłoszenie.
Dlaczego PR-owcy tak często zmieniają pracodawcę? Brak jasnej ścieżki rozwoju, niesatysfakcjonujące zarobki, brak docenienia pracy, brak satysfakcji i potrzeba zmiany – to główne przyczyny, przez które PR-owcy szukali nowych miejsc zatrudnienia w 2013 roku. Po rozstaniu się z pracodawcą poszukiwanie nowej pracy trwa przeciętnie nieco ponad 2 miesiące. Poprzez ogłoszenie znalazło ją 42 proc. ankietowanych. Niewiele mniej (37 proc.) – dzięki poleceniu.
Jak wynika z ankiety PRoto.pl, PR-owcy to osoby ceniące niezależność i nowe kontakty oraz stawiające na rozwój zawodowy. O zmianie pracodawcy najczęściej decydują kwestie finansowe. Zarobki nieadekwatne do wkładu pracy to jeden z najczęściej wymienianych minusów pracy w branży PR. Natomiast oferta wyższych zarobków to najczęstsza przyczyna zmiany pracodawcy. Co ciekawe, kwestię zarobków dostrzegają także managerowie i właściciele agencji PR, choć podwyżki są raczej rzadko spotykanym sposobem na motywację pracowników.
Zapoznaj się z raportami PRoto.pl:
Motywacje PR-owców w 2013 roku
2012 rok na rynku pracy dla PR-owców
Pobierz infografikę