wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPokolenie Y: pracodawcy nie motywują do kreatywnego myślenia

Pokolenie Y: pracodawcy nie motywują do kreatywnego myślenia

Oczekiwania pokolenia Milenium mogą całkowicie zmienić rynek pracy. Z badania przeprowadzonego przez Deloitte wynika, że nawet 70 proc. przyszłych liderów odrzuci ofertę tradycyjnego biznesu na rzecz niezależności, którą umożliwia technologia.

Z badania „The Millennial Survey 2014” wynika, że pokolenie Y oczekuje wielu zmian od rynku pracy. 74 proc. badanych wierzy, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (tworzenie miejsc pracy – 48 proc., przyczynianie się do dobrobytu – 71 proc.). Równocześnie młode pokolenie uważa, że biznes powinien skupić się bardziej na zmianach klimatycznych – 68 proc. badanych oraz równych dochodach dla płci – 64 proc. Ponadto połowa respondentów stwierdziła, że chciałaby pracować w firmie, która postępuje etycznie.

Idealny pracodawca dla przyszłych liderów biznesu? Po pierwsze, stawiający na innowacyjność. Prawie 80 proc. Milenialsów w wyborze pracy kieruje się tym kryterium. Większość  z nich przyznaje też, że ich obecny pracodawca nie motywuje ich do kreatywnego działania. Według 63 proc. respondentów przyczyną jest nastawienie zarządu, zaś 61 proc. obwiania procedury. Ponadto 75 proc. uważa, że zadaniem organizacji jest zapewnienie rozwoju pracowników, by mogli stać się liderami.

Deloitte przebadał 7,800 ludzi z pokolenia Milenium z 28 krajów na świecie. (kg)

Cały raport

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj