piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSEO nie umarło. Mało tego, ma się coraz lepiej

SEO nie umarło. Mało tego, ma się coraz lepiej

Odkąd zacząłem zajmować się SEO, czyli od prawie 10 lat, słyszę co pewien czas frazę „SEO się kończy”. Często okazją do wygłaszania takich tez jest początek roku. Jak pokazuje doświadczenie, SEO nadal nie umarło. Ja twierdzę nawet, że ma się bardzo dobrze i będzie się miało jeszcze lepiej!

Nie znaczy to, że SEO się nie zmienia, nie ewoluuje. Ciągły wyścig inżynierów wyszukiwarki i specjalistów od pozycjonowania powoduje, że zarówno jedni, jak i drudzy zmuszeni są do dynamicznych zmian w metodach swojej pracy. Poniżej postaram się przedstawić 5, moim zdaniem, najważniejszych trendów, jakie widoczne będą w branży SEO w rozpoczynającym się roku.

    1. Wzrost wartości content marketingu

      To chyba najczęściej pojawiająca się w ustach specjalistów SEO prognoza dotycząca przyszłości branży. Nie ma żadnych wątpliwości, że wartościowy i przemyślany Content Marketing służy i będzie służył dobrym pozycjom witryn w wyszukiwarce.

      2. Większa personalizacja wyników wyszukiwania

        Google stara się coraz lepiej rozumieć nie tylko treść, ale i kontekst zapytania. W zależności od tego, gdzie się fizycznie znajdujemy, z jakiego urządzenia korzystamy, jakie witryny odwiedzaliśmy w przeszłości itp, możemy zobaczyć różne wyniki wyszukiwania.

          3. SEO jako integralna część marketingu oraz PR

            Do niedawna SEO było często traktowane jako wydzielona, wąska część całej strategii marketingowej. Okazuje się jednak, że dla osiągnięcia najlepszych rezultatów należy dbać o silne powiązanie różnych form marketingu. Przykładem konieczności takiego podejścia może być silne powiązanie prowadzenia kampanii np. telewizyjnej czy radiowej z wzrostem liczby zapytań o produkt/markę/usługę w wyszukiwarce. Korzystając z narzędzia Google Trends możemy prześledzić zainteresowanie daną frazą w ujęciu czasowym. Zwykle prowadzenie kampanii w tzw. mediach tradycyjnych powoduje silne „piki” na wykresie prezentującym zainteresowanie produktem w wyszukiwarce.

              4. Zwiększenie znaczenia geolokalizacji

                Można powiedzieć, że geolokalizacja jest jednym z czynników opisanych w punkcie 2. Jest ona jednak na tyle istotna, że warto pamiętać o niej w sposób szczególny. W ubiegłym roku Google wdrożyło aktualizację o nazwie Pigeon, która spowodowała spore zawirowania w wynikach wyszukiwania dla fraz lokalnych. Frazy lokalne, to takie zapytania, w których użytkownik podaje np. nazwę miasta lub dotyczące nazw usług i produktów oferowanych w ograniczonej lokalizacji. Wyszukiwarka potrafi takie frazy dość dobrze rozpoznawać. np. jeżeli wpiszemy do Google frazę „restauracja”, zobaczymy w pierwszej kolejności restauracje w naszej okolicy. Google, na podstawie adresu IP naszego komputera rozpozna, w jakim mieście, a nawet w jakiej dzielnicy się znajdujemy i przedstawi najbardziej dopasowane wyniki. Aktualizacja Pigeon prawdopodobnie nie została jeszcze w pełni wdrożona w polskich wynikach wyszukiwania. Warto więc zapoznać się z jej wynikami w USA, gdzie działa od kilku miesięcy.

                  5. Zwiększenie uwagi przykładanej do analityki

                    Bardzo ważną cechą reklamy internetowej, w tym SEO, jest jej mierzalność. Za pomocą narzędzi analitycznych, choćby darmowego Google Analytics, możemy w stosunkowo łatwy sposób śledzić skuteczność prowadzonych działań. Wobec zmieniającej się formy konsumpcji internetu, stajemy jednak przed coraz większymi wyzwaniami. Jeden użytkownik zanim dokona zakupu, często trafia na stronę wielokrotnie, z różnych źródeł. Pierwszy kontakt może nastąpić dzięki znalezieniu strony w wynikach wyszukiwania, kolejny raz adres strony zostanie już przez niego wpisany bezpośrednio. Co więcej, ten sam użytkownik raz może odwiedzić witrynę za pomocą smartfona, innym razem z laptopa, a finalnej transakcji może dokonać za pomocą komputera PC. Wszystko to powoduje, że analiza skuteczności działań jest coraz większym wyzwaniem i staje się sama w sobie kolejną częścią, gałęzią marketingu internetowego.

                    Jarosław Miszczak

                     

                    Uwaga!

                    NOWY TERMIN SZKOLENIA SEO PR – 19 LUTEGO, WARSZAWA

                    Zajęcia prowadzi Jarosław Miszczak

                    Zapoznaj się z programem szkolenia -> TUTAJ
                    ZAPISZ SIĘ się na szkolenie ->  TUTAJ

                    Zgłoszenia na nowy termin przyjmujemy do 16 lutego. Liczba miejsc ograniczona.
                    Zapraszamy!

                     

                     

                    ZOSTAW KOMENTARZ

                    Proszę wpisać swój komentarz!
                    Proszę podać swoje imię tutaj