Czy content marketing może być narzędziem sprzedażowym? To jedno z najczęściej pojawiających się pytań w rozmowach z firmami.
To pytanie i proste, i trudne. Proste, ponieważ, śmiało mogę powiedzieć, że TAK. Są firmy, które z powodzeniem przekładają działania z obszaru marketingu treści na sprzedaż.
Trudne, ponieważ, w sprzedaży z wykorzystaniem content marketingu, obowiązuje zasada 3M:
1. Musisz dobrze znać swoją grupę docelową.
2. Musisz przygotować atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej treści.
3. Musisz zadbać o dobrą dystrybucję treści.
Dlatego dziś spójrzmy na konkretne przykłady realizowane przez firmy z różnych branż.
Przykład nr 1
Marvipol, firma developerska, która przygotowała poradnik dotyczący zakupu nieruchomości. Nie znam osoby, która myśląc o zakupie nieruchomości, nie zainteresuje się taką informacją:
E-book jest bezpłatny. Jedyną “zapłatą” jest adres emailowy, który może stać się skutecznym narzędziem sprzedaży.
W ciągu 24 godzin po pobraniu ww e-booka, na skrzynkę pocztową przyszedł następujący mail:
W kolejnym kroku, nastąpił kontakt telefoniczny ze strony firmy.
Przykład nr 2
Inny polski przykład pochodzi z rynku IT. IBM, znany z zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla biznesu, zaproponował swoim klientom webinarium, w którym podzielił się wiedzą, ze styku technologii, biznesu i zarządzania.
W przytoczonych powyżej przykładach widać mądre połączenie potrzeb klientów, produktu oraz contentu. Jestem przekonana, że tak zaplanowane działania przynoszą korzyści zarówno w sprzedaży, jak i w budowaniu wizerunku firmy.
Monika Walczak
Część druga tekstu Moniki Walczak już niebawem na łamach PRoto.pl.
Tymczasem zapraszamy do zapoznania się programem szkolenia otwartego CONTENT MARKETING – już 20 marca, w Warszwie. Liczba miejsc ograniczona. Zapraszamy do zapisów!