poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKandydat medialny nie znaczy popularny

Kandydat medialny nie znaczy popularny

Od 1 do 25 marca w prasie oraz sieci pojawiło się ponad 153 tys. wzmianek o kandydatach uczestniczących w wyborach prezydenckich. Uwagę mediów i internautów przyciągali przede wszystkim Bronisław Komorowski i Andrzej Duda. Sporo wzmianek dotyczyło też Janusza Palikota, Janusza Korwin-Mikkego i Pawła Kukiza, mimo niskiego poparcia dla tych kandydatów.

IMM łącznie odnotował 153532 wzmianki, z czego 55 proc. dotyczyło Komorowskiego i Dudy. Co ciekawe, na trzecim miejscu wśród najczęściej wzmiankowanych kandydatów znalazł się Janusz Korwin-Mikke (10 proc. ogółu wzmianek), i to mimo zaledwie 2 proc. poparcia, deklarowanego przez uczestników badania TNS Polska. Również 2 proc. respondentów zadeklarowało oddanie głosu na Pawła Kukiza, który w zestawieniu najczęściej wspominanych kandydatów znalazł się na 5. miejscu (wspomniano o nim w 6 proc. materiałów). Natomiast 4. pozycja przypadła Januszowi Palikotowi, który w sondażu TNS Polska uzyskał 1 proc. poparcia.  O nim z kolei wspominano w 7 proc. materiałów. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj