Najwięcej, bo 5 nominacji otrzymała agencja Isobar Poland. Rozstrzygnięcie konkursu i gala odbędą się jutro w słoweńskim Portoroz.
Polskie firmy wysłały w sumie 100 zgłoszeń. W ramach Grupy Single Channel w finale znalazły się trzy polskie agencje: DDB&tribal, 180heartbeats + JUNG v. MATT i Isobar Poland. Trzecia z wymienionych ma także szansę na statuetkę w grupie Multi Channel. Obok Isobar pojawiło się tam też 6 innych agencji: Havas Worldwide, K2, Lemon Sky, LVOV, Saatchi & Saatch i Scholz & Friends.
DDB&tribal wyróżniono za projekt „Park & Drive” dla Volkswagen (kategoria Kampania bezpośrednia) oraz za pracę „Move Update” dla McDonald’s (kategoria Branded content). 180heartbeats + JUNG v. MATT doceniono za projekt Skusisz się, nawet jeśli nie masz ogrodu” dla OBI (kategoria Outdoor).
Isobar Poland nominowano z kolei za projekt „Photo of life” dla Fundacji Rak’n’Roll. W tej grupie projekt ma szansę na statuetkę w kategoriach Kampania bezpośrednia oraz Kampania Digital. Praca agencji pojawiła się także na shorliście grupy Multi Channel. Tam może zdobyć aż trzy statuetki, w kategoriach: Digital, Mobile oraz Innowacja.
Wśród finalistów kategorii Innowacja znalazła się też agencja K2 (projekt Imkagram” dla Teatru Imka). Scholz & Friends („The Dam Project” dla PGE) powalczy o nagrodę w kategorii Outdoor. Po jednej nominacji otrzymały Lemon Sky za kampanię „Listen of Syria” dla Polskiej Akcji Humanitarnej (kategoria Digital), LVOV z „Ostatnią butelką” dla firmy J.A. BACZEWSKI (kategoria Film) i Saatchi & Saatch. Ostatnią z wymienionych agencji doceniono za pracę „Moving Tracks” dla Fundacji Biegamy z Sercem (kategoria Mobile). (mw)