Najchętniej ćwierkają dziennikarze i publicyści pochodzący z dużych miast. Na Facebooku natomiast niewielką rolę odgrywa wykształcenie – wynika z badania Gemiusa.
Z Facebooka korzysta 80 proc. wszystkich polskich internautów. Z Twittera z kolei ponad trzy i pół miliona użytkowników (14 proc. wszystkich internautów). Jak można scharakteryzować poszczególnych użytkowników? Według Gemiusa, na Twitterze najczęściej znajdziemy wykształconego mężczyznę, wykwalifikowanego zawodowo lub już na emeryturze. Aktywni są tu dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów.
„Tweetujący” pochodzą najczęściej z dużych miast. Odwrotnie jest na Facebooku – z serwisu Zuckerberga korzystają internauci pochodzący ze wsi lub małych miast (do 50 tysięcy mieszkańców). Ta grupa stanowi ponad 60 proc. użytkowników serwisu, a mieszkańcy dużych miast niecałe 20 proc. ogólnej liczby. Na Facebooku niewielką rolę odgrywa także wykształcenie. Zgodnie z badaniem Gemiusa najwięcej jest tu gimnazjalistów, a grupa wiekowa 15–24 lata jest drugą pod względem wielkości (20 proc.).
O użytkownikach Twittera warto także wiedzieć, że charakteryzuje ich chęć bycia na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami i możliwość wchodzenia w interakcje z osobami z życia publicznego – przypomina Gemius, który tu powołuje się na amerykańskie badanie Pew Research Center. (mw)
kliknij, aby powiększyć