Już tylko do 29 stycznia można zgłaszać chęć udziału w tegorocznej edycji konkursu. Na zwycięzców czeka nagroda – udział w międzynarodowym konkursie Young Lions podczas festiwalu Cannes Lions 2016.
Festiwal odbędzie się w czerwcu bieżącego roku, zaś gala Konkursu Klubu Twórców Reklamy KTR, podczas której wręczone zostaną wyróżnienia – w maju.
Konkurs Young Creatives Cannes 2016 skierowany jest do młodych pracowników branży komunikacyjnej. Inicjatywa ma swoje stałe punkty, takie jak kategorie konkursowe: PRINT, FILM, CYBER, DESIGN, PR, MEDIA oraz CLIENTS. Zmieniono natomiast zasady wyboru jurorów – zgłaszali ich uczestnicy poprzednich edycji wydarzenia. Ponadto, podwyższono próg wiekowy uczestników – do 30 lat.
Oto tegoroczny skład jury:
YC Print/Film – Katarzyna Sośnierz / Lvov
YC Design – Rafał Nagiecki / Saatchi & Saatchi
YC PR – Sebastian Stepak/ MSL Group
YC Cyber – Dorota Bubka / Artegence
YC Clients – Bartek Rams / Heart&Brain
W ramach konkursu uczestnicy w ciągu 24 godzin mają wykonać zadanie (wyjątek stanowi kategoria FILM, w której czas wydłużony jest do 48 godzin). Pracę rozpoczyna briefing przeprowadzany przez partnera danej kategorii. Następnego dnia po oddaniu prac, zespoły prezentują swoje pomysły przed jury, i mają na to 15 minut. „Taka formuła wydarzenia to dobry sprawdzian nie tylko umiejętności kreatywnego myślenia uczestników, ale również tego co w naszym zawodzie ważne: organizacji pracy, prezentacji pomysłów, pracy w sytuacjach stresowych”- podkreśla Przemek Bogdanowicz, Prezes KTR. Zwycięża ten zespół, który wykaże się największa kreatywnością.
W konkursie mogą wziąć udział wszyscy pracownicy branży komunikacji reklamowej i marketingowej. Formularz zgłoszeniowy oraz wszelkie informacje dostępne są na stronie: http://www.ktr.org.pl/young-creatives-cannes-2016/ oraz www.innovationad.pl dla kategorii MEDIA. (ak)