sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRok w Google. Co się zmieniło w 2015? Raport

Rok w Google. Co się zmieniło w 2015? Raport

Google udowodniło już wiele razy, że nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. W jego laboratoriach realizowane są projekty, które jeszcze niedawno uznano by za czyste science-fiction. Komputery w zegarkach i okularach, autonomiczne samochody czy niesamowite roboty, które zasilić mają szeregi amerykańskiej armii – choć to dopiero początek długiej listy obszarów zainteresowania kalifornijskiego giganta, to trzon działalności wciąż stanowią usługi internetowe. I to właśnie na tym polu najczęściej wprowadzane są zmiany. Agencja SEMTEC przygotowała zestawienie tych najistotniejszych, które Google wprowadziło w 2015 roku.

Oczywiście trudno wybrać najważniejszą innowację. Na pewno warto odnotować, że rok 2015 rozpoczął się od uruchomienia przez Google usługi sprzedaży własnych domen. Taki zakup jednak możliwy jest wyłącznie na rynku amerykańskim i nie wiadomo, kiedy będzie dostępny w innych krajach.

Nie da się zaprzeczyć, że 2015 rok stał pod znakiem mobile. W kwietniu gigant z Mountain View dał popalić stronom WWW nieprzystosowanym do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, wprowadzając czynnik rankingowy „mobile-firendly”. I chociaż mówiło się, że w skutek tego „Mobilegeddonu” witryny wyłącznie desktopowe będą brutalnie ignorowane przez algorytm, to rzeczywistość okazała się łagodniejsza. Przynajmniej na razie.

Ponadto, na korzyść mobilnych użytkowników wyszukiwarki rozpoczęto wdrażanie Accelerated Mobile Pages (AMP). Założeniem tego projektu jest poprawa czasu ładowania stron mobilnych. Ale nie bez znaczenia pozostaje także wprowadzenie nowego systemu operacyjnego dla urządzeń przenośnych, czyli Android 6.0 Marshmallow. Największą zapowiedzianą zmianą było to, że użytkownik dostał pełną kontrolę nad tym, do czego aplikacje w jego smartfonie mają dostęp.

Głośnym echem odbiło się wprowadzenie do wyszukiwarki Google… systemu sztucznej inteligencji. Mechanizm ten, nazywany RankBrain, odpowiada za nowy sposób interpretowania zapytań. Mówi się, że potrafi „odgadnąć” intencje użytkowników zanim jeszcze wpiszą zapytanie w wyszukiwarce.

Podobnych przykładów – mniejszych lub większych – innowacji i ulepszeń w Google wymieniać można by długo. Te najciekawsze znaleźć można na poniższej infografice.

Autorzy: Maciej Dobkowicz, Ksenia Pisera

Opracowanie graficzne: Łukasz Gwizdała

Agencja SEO SEMTEC, należąca do grupy Cube Group
www.semtec.pl

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj