Związek Firm Public Relations wraz z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations przeprowadzają reformę Rady Etyki PR. Poza opiniowaniem zgłoszonych wniosków dotyczących potencjalnych naruszeń norm etycznych, jednym z głównych zadań REPR będzie opracowanie nowego Kodeksu Zasad Etyki PR.
Najważniejsze zmiany w Regulaminie Rady Etyki PR dotyczą powoływania składu REPR: teraz będzie powoływany przez Zarządy ZFPR i PSPR, a nie – jak dotychczas – przez Walne Zgromadzenia obu organizacji. Zmiany obejmują też zaangażowanie w prace Rady zewnętrznych autorytetów branżowych i naukowych oraz delegowanie całości koordynacji prac REPR do biura ZFPR.
Pierwszym etapem wprowadzanych zmian było opracowanie nowej wersji regulaminu funkcjonowania REPR. Później powołano przedstawicieli organizacji założycielskich. ZFPR powołał dwóch ekspertów niezależnych: dr Ewę Hope i prof. Jerzego Olędzkiego oraz jednego reprezentanta agencji członkowskich – Norberta Ofmańskiego, założyciela i prezesa Grupy On Board PR. PSPR do składu Rady powołał dwie osoby zrzeszone w organizacji – Marcelinę Cholewińską, dyrektor zarządzającą agencji FIRST Public Relations oraz Rafała Czechowskiego, założyciela i szef firmy Imago Public Relations.
„Od pewnego czasu z zaniepokojeniem obserwowaliśmy brak dostatecznej aktywności Rady” – przyznał Jakub Dmitrowski, wiceprezes zarządu ZFPR. Jak wyjaśnił, by przywrócić skuteczność jej działań, ZFPR i PSPR podjęły decyzję o konieczności wspólnej reaktywacji Rady oraz przejęciu na stałe strony organizacyjnej przez biuro zarządu ZFPR. (mb)