poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWizerunki moralnych, naukowych, kulturalnych i sportowych autorytetów promują Kraków

Wizerunki moralnych, naukowych, kulturalnych i sportowych autorytetów promują Kraków

Miasto wystartowało z nową kampanią pt. „Kraków. Cradle of Genius”. Zakłada ona wykorzystanie wizerunków wybitnych i znanych postaci takich jak papież Jan Paweł II, papież Franciszek, Mikołaj Kopernik, Wit Stwosz, Bona Sforza, Andrzej Wajda i Rafała Sonik.

Kampania ma pokazać Kraków jako kolebkę geniuszu – miasto, w którym od wieków działają wyjątkowi ludzie.

„Kolebka to symbol początku. Zdecydowaliśmy się użyć tego określenia, ponieważ oddaje ono rolę, jaką Kraków pełnił od wieków na mapie Europy i świata. To miasto, z którym związani byli i są ludzie nietuzinkowi, nieprzeciętni i wybitnie uzdolnieni w swoich dziedzinach. Część z nich tu się urodziła, dla pozostałych zaś Kraków był miejscem, w którym decydowała się ich przyszłość” – mówi Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

W ramach kampanii prowadzone są działania wizerunkowe promujące Kraków w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży. Ich celem jest ukazanie gościom, że miasto jest bogate w tradycję, dziedzictwo kulturowe i wielowiekową historię oraz atrakcyjne ze względu na swoją ofertę turystyczną, kulturalną, edukacyjną i sportową. To zaś ma zachęcić gości do odwiedzania Krakowa, ale również zamieszkania w nim na stałe.

Do promocji miasta wykorzystano również citylighty, które pojawią się w kilkuset miejscach w Krakowie. Co więcej, po mieście będą jeździć tramwaje typu Bombardier NTG6 oznakowane elementami kreacji „Cradle of Genius” i hasłem „Welcome to Kraków”. Będzie można także pobrać miejską aplikację mobilną „Karków” za pośrednictwem kodów QR ze specjalnie przygotowanych naklejek. Kampania obejmuje również iluminację kilku obiektów architektonicznych, takich jak kładka Bernatka, estakada Lipska-Wielicka czy fontanny na Rynku Głównym i Placu Szczepańskim, w kolorach związanych z ŚDM – żółtym, czerwonym i niebieskim.

Zakończenie kampanii zaplanowano na koniec sierpnia 2016 roku.

Za opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii promocyjnej miasta Krakowa odpowiada agencja Delikatesy & Frykasy.

Fot.: materiały prasowe

(ak)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj