IKEA w Polsce rozpoczyna działania z influencerami. Marka opracowała program współpracy z twórcami internetowymi. To efekt strategicznej współpracy IKEA z Hash.fm w obszarze influencer marketingu. Działania, które zaplanowano na 12 miesięcy rozpoczną się w sierpniu.
Program zakłada stałą współpracę z twórcami internetowymi. Ich grupa będzie regularnie poszerzana. Zaplanowano również stworzenie dedykowanej skrzynki, która ma ułatwić influencerom kontakt z IKEA i umożliwić twórcom zgłaszanie własnych projektów. Stałym elementem programu będzie też monitoring działań twórców internetowych oraz bieżące reagowanie na ich publikacje, co pozwoli utrzymywać i pogłębiać relacje z odbiorcami influencerów.
Wśród zaproszonych do współpracy twórców znaleźli się m.in. Nishka, Michał Górecki, Red Lipstick Monster, Maffashion, Jessica Mercedes, Marysia Górecka, Jadłonomia czy Crazy Nauka.
Twórców internetowych, z którymi IKEA podejmie współpracę, wybrano na podstawie kryteriów i zasad określonych w tzw. Influencer Marketing Handbook. Takie podejście ma umożliwić stworzenie pełnego katalogu twórców, z którymi marka może współpracować. Pod uwagę będą brane nie tylko osiągane przez influencerów zasięgi i budowane przez nich zaangażowanie, lecz także kategorie tematyczne, w których tworzą, oraz insighty, gromadzone na platformie Hash.fm. Jak podkreśla Paweł Lenarczyk odpowiedzialny za content marketing w IKEA, marka nie chce współpracować wyłącznie z największymi twórcami, lecz z tymi, których styl życia i sposób komunikacji z odbiorcami odpowiadają marce. „Dzięki systemowemu podejściu wiemy o influencerach więcej. Interesuje nas to, gdzie spędzają wakacje, jakim jeżdżą autem czy mają dzieci, a jeśli tak to, w jakim są wieku. Szczegółowa wiedza pozwoli nam stworzyć wiarygodną komunikację, dostosowaną do potrzeb twórców i ich kanałów” – wylicza Lenarczyk. (mb)