Życie PR-owca to ciągły bieg między spotkaniami, wysyłką komunikatów prasowych i kolejnych raportów. W tym ruchu ciężko znaleźć moment na refleksje dotyczące komunikacji. Właśnie dlatego powstał Rethink – kwartalnik w całości poświęcony zagadnieniom public relations, wydany przez agencję Szapiro Business Advisory.
Środowisko, w którym funkcjonują firmy oraz PR-owcy, sprawia wrażenie chaosu, na który składają się setki zdarzeń, komunikatów, bodźców i ciągle zmieniające się trendy. Na szczęście jest on pozorny. Wiele zjawisk ma wspólne mianowniki, a zasady, na których opiera się komunikacja, są niezmienne. Rethink ma właśnie je porządkować, pomagać w zrozumieniu otaczającej rzeczywistości i ułatwiać planowanie przyszłych działań. Autorami tekstów są: Michał Szapiro, założyciel agencji Szapiro Business Advisory, manager z wieloletnim doświadczeniem, wykładowca i trener oraz Karol Schwann, były dziennikarz i redaktor naczelny serwisu PRoto.pl.
Oprawę graficzną magazynu stworzyło studio Logotomia.
Co znajduje się w pierwszym numerze?
Jego temat przewodni to „Public strategies”, a teksty dotyczą przede wszystkim tworzenia strategii komunikacji. Zostały one podzielone na sześć działów:
Korporacje – nowe oczekiwania
Wojny, terroryzm, rosnące tempo życia i zmiany gospodarcze: jaki będą miały wpływ na komunikację globalnych korporacji i ich strategie?
Reputacja krajów
Dlaczego warto pracować nad marką narodową (choć sama pracowitość nie zawsze przekłada się na wizerunek danego kraju). I co wspólnego z promocją Polski ma pomnik Jagiełły w nowojorskim Central Parku?
Wizerunek PR
PR-owcy często krytykują polityków za niespełnianie obietnic, jednak sami też ulegają pokusie składania obietnic na wyrost
Człowiek i big data
Od wielu lat mamy do czynienia z cyfrową klęską urodzaju. Jak właściwie korzystać z lawinowo rosnącej ilości dostępnych danych?
Dynamiczny świat
Czyli o czterech podstawach, na których można budować stabilną komunikację
Efektywna komunikacja
Jak poprawić funkcjonowanie korporacyjnych działów komunikacji? Zła wiadomość to brak idealnego przepisu. Dobra jest taka, że stosując niewielkie modyfikacje możemy osiągnąć spore rezultaty
Autorzy o magazynie:
Michał Szapiro:
„Naszą misją jest w równym stopniu działalność komercyjna, co publicystyczna i edukacyjna. Pomysł wydania magazynu dojrzewał stopniowo. Przy kolejnych rozmowach o branży i wszystkim co wokoło uznaliśmy, że warto stworzyć nową przestrzeń, poświęconą public relations. W Rethinku szukamy alternatywy dla szybkich newsów i treści wyłącznie poradnikowych. Jednocześnie chcemy dołożyć własną cegiełkę do rozwoju branży, w której jest mnóstwo miejsca dla działań pozabiznesowych. Jeśli dzięki lekturze magazynu powstanie chociaż jedna nowa myśl dotycząca PR oznacza to, że było warto”.
Karol Schwann:
„Rethink w całości poświęcony jest zagadnieniom związanym z public relations, nie znaczy to jednak, że autorami będą wyłącznie PR-owcy. Chcemy stworzyć platformę do wymiany doświadczeń i wiedzy z różnych dziedzin, dlatego będziemy także zapraszać osoby spoza naszego środowiska. Rethink to nie pismo branżowe, a bardziej zbiór refleksji dotyczących komunikacji, podanych w dopracowanej formie graficznej. Każdy z numerów będzie miał swój temat przewodni. Grudniowy Rethink będzie poświęcony zaklinaniu rzeczywistości i tworzeniu jej alternatywnych wersji – w mediach, biznesie, serwisach społecznościowych i codziennym życiu”.