niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPracownicy chcą mieć wpływ na benefity oferowane przez firmę

Pracownicy chcą mieć wpływ na benefity oferowane przez firmę

Proponowane przez firmy świadczenia pozapłacowe bardzo często rozmijają się z potrzebami i oczekiwaniami pracowników. To wniosek z badania „Rynek świadczeń pozapłacowych 2016 oczami pracowników” przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Jak z niego wynika, ponad 40 proc. badanych przy zmianie pracy bierze pod uwagę nie tylko wysokość wynagrodzenia, lecz także ofertę dodatków pozapłacowych. Co piąty pracownik wybrałby ofertę pracy z niższą pensją niż dotychczas, jeśli mógłby liczyć na szerszą ofertę benefitów. Co drugi natomiast zdecydowałby się na zmianę pracy i przeniesienie do mniejszej firmy właśnie pod warunkiem otrzymania bogatszego pakietu dodatków pozapłacowych.

Z badania wynika także, że pracownikom najbardziej zależy na otrzymaniu od pracodawców prywatnej opieki medycznej. Bardzo często oczekują także dofinansowania kursów językowych, kart sportowych oraz możliwości pracy zdalnej. Wiele osób chciałoby korzystać z kart lunchowych i biletów na wydarzenia kulturalne. Istotne są także dodatkowe dni wolne czy dofinansowanie dojazdów do pracy. Okazuje się jednak, że oferta świadczeń pozapłacowych coraz częściej rozmija się z oczekiwaniami pracowników. Wielu respondentów twierdzi, że nie korzysta w pełni z propozycji pracodawcy. Firmy natomiast nie sprawdzają, jak pracownicy wykorzystują dodatki, więc nie wiedzą,  czego zatrudnieni potrzebują.

Niemal wszyscy badani stwierdzili, że chcieliby mieć możliwość wyboru świadczeń. Taką praktykę stosuje jednak tylko 33 proc. badanych firm. Wyjątkiem są pracodawcy z sektora IT, nowoczesnych technologii oraz bankowości – wśród nich połowa daje pracownikom możliwość wyboru świadczeń. W innych branżach odsetek ten nie przekracza 35 proc.

Badanie „Rynek świadczeń pozapłacowych 2016 oczami pracowników” przeprowadziła firma Grafton Recruitment Polska na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska na przełomie 2015 i 2016 roku na reprezentatywnej próbie ponad 1000 respondentów – pracowników firm w Polsce. Zastosowano narzędzie CAWI (kwestionariusz online).

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj