sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWyniki badania IMCF na temat content marketingu

Wyniki badania IMCF na temat content marketingu

Prognozy: zwiększanie budżetów, więcej promocji contentu i wzrost jego jakości

Dwa miesiące temu odbyło się badanie International Content Marketing Forum (IMCF) na temat content marketingu zorganizowane przez szwajcarski instytut badań rynku Zehniever Research & Strategy. Przeprowadzono je w 9 krajach – Austrii, Chorwacji, Danii, Niemczech, Norwegii, Polsce, Słowenii, Szwajcarii oraz USA. Ankiety wysłano do 592 firm korzystających na co dzień ze strategii content marketingowych.

Badanie pokazuje, że content marketing dla firm jest istotnym elementem w strategii komunikacji. Widać to w ilości pieniędzy, jakie przedsiębiorstwa przeznaczają na ten rodzaj działań. Ankietowani wydają na content średnio ponad 20 proc. swoich budżetów przeznaczonych na komunikację. Najwięcej, bo aż 28 proc. pieniędzy, wykorzystują firmy amerykańskie. Zaraz za nimi plasują się Niemcy i Szwajcarzy (po 26 proc. budżetów).
Co ciekawe, badanie pokazuje, że w Polsce i Chorwacji (gdzie firmy wydają na content 20 proc. swoich pieniędzy przeznaczonych na komunikację) przewiduje się znaczące powiększenie budżetów. Polskie firmy planują wydawać na content marketing o 66 proc. więcej niż teraz do roku 2020. W Chorwacji ten wzrost najprawdopodobniej będzie jeszcze większy – aż o 69 proc. Najmniejsze wzrosty przewidują firmy w krajach, które już teraz przeznaczają na content marketing największą część swoich budżetów – w USA (więcej o 14 proc.) i Szwajcarii (22 proc.).

Ankietowani są jednak zgodni co do ważności promocji contentu, rozumianej jako wykorzystywanie paid i earned media w celu zwiększenia świadomości na temat stworzonych treści.
O wadze promowania contentu najbardziej przekonani są Amerykanie (100 proc.), najmniej – Niemcy (63 proc.). Badanie pokazuje również, że osoby na kierowniczych stanowiskach zdają sobie sprawę, że dalsze zwiększanie wydatków przeznaczanych na promocję content marketingu pozwoli zwiększyć jego efektywność. Autorzy badania wnioskują, że w przyszłości firmy będą zwiększać inwestycje w działania promocyjne.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj