Każdy z nas swoimi codziennymi wyborami decyduje o tym, jakie treści dominują w mediach – to przekaz spotu, jaki z okazji jubileuszu przygotowali organizatorzy MediaTorów – Studenckich Nagród Dziennikarskich.
Kampania społeczna powstała, ponieważ odbiorcy nie mają dużej świadomości tego, jak działają media. Internauci i widzowie często krytykują jakość dziennikarstwa, twierdząc, że jest ona coraz niższa. Tymczasem MediaTory od dziesięciu lat pokazują, że dobre dziennikarstwo wciąż istnieje.
„Postanowiliśmy przedstawić problem nie z punktu dziennikarzy, ale odbiorców. Skoro tak często słyszymy, że za niską jakość treści w mediach odpowiadają dziennikarze, to warto pokazać drugą stronę medalu. W »interaktywnym świecie« odpowiedzialność za to, co w mediach dominuje i jakie materiały realizują dziennikarze – ponoszą również odbiorcy” – tłumaczy Wioletta Klytta, prezes Stowarzyszenia MediaTory.
Aby uświadomić odbiorcom rolę codziennych wyborów każdego z nas, twórcy postanowili przekazać przesłanie nie tylko na poziomie treści, ale i formy. Internauta, który ogląda spot na własnym komputerze, widzi w nim własną twarz, która odbija się w czerni monitora: „Zależało nam na znalezieniu sposobu, aby każdy widz po obejrzeniu spotu nie miał wątpliwości, że sprawa dotyczy również jego. Wykorzystanie monitorów czy ekranów widzów w pełni spełniło nasze założenie” – tłumaczy Klytta.
Organizatorzy liczą, że kampanie takie jak „Jestem dziennikarzem” przyczynią się do bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z mediów, co w konsekwencji zwiększy liczbę istotnych społecznie treści w mediach.
Spot będzie emitowany w internecie. Towarzyszy mu hashtag #jestemdziennikarzem oraz #iamajournalist dla odbiorców anglojęzycznych.
Więcej o akcji: http://jestemdziennikarzem.pl/