Kobiety obserwują influencerów przede wszystkim na Instagramie. Szukają niszowych tematów, inspiracji i ładnych zdjęć – wynika z badania przeprowadzonego przez Bloglovin’.
Okazuje się, że 61 proc. kobiet obserwuje influencerów na Instagramie. To najczęściej wybierana platforma. Drugi pod względem popularności jest Facebook – z niego korzysta 52 proc. badanych. Dużo mniejsza część kobiet – niewiele ponad 10 proc – śledzi influencerów na Snapchacie. Kobiety wolą oglądać krótkie wideo publikowane przez influencerów w Instagram Stories – tak wskazuje 72 badanych. Snapchata częściej wybierają jedynie kobiety w wieku poniżej 17 lat – wynika z badania. 88 proc. kobiet obserwuje influencerów w co najmniej dwóch kanałach społecznościowych.
Najwyższy współczynnik zaangażowania w sponsorowany content osiągają Facebook (57 proc.) i Instagram (48 proc.), natomiast YouTube angażuje 24 proc. badanych, a Snapchat tylko 7 proc.
Z jakich powodów kobiety obserwują influencerów? 64 proc. badanych twierdzi, że poszukuje niszowych tematów, których nie podejmują mainstreamowe media. 62 proc. deklaruje z kolei, że szuka inspiracji, które może wprowadzić w swoje życie. Z kolei 60 proc. wskazuje na ładne zdjęcia.
Jak wskazuje 64 proc. ankietowanych kobiet, największym problemem influencerów współpracujących z markami jest brak autentyczności i oryginalności w sponsorowanych wpisach. Tego rodzaju wpisy powodują u odbiorcy poczucie przesadnej autopromocji autora (tak uważa 48 proc. badanych). Dla 37 proc. kobiet problemem jest świadomość, że autorowi zapłacono za reklamę. Z badania wynika też, że kobiety zwracają uwagę na nieestetyczne zdjęcia (25 proc.) oraz brak fotografii (35 proc.), a także zbyt długi opis produktu (32 proc.) i zbyt dużą liczbę hashtagów (31 proc.).
Blisko 60 proc. kobiet deklaruje, że rozpoznaje nieautentyczny wpis sponsorowany po tym, że nie pasuje on do poprzednich wpisów influencera. Z kolei 36 proc. zwraca uwagę na zastosowanie hashtagu #paid. 34 proc. widzi natomiast, że wpis jest sponsorowany, bo inni blogerzy zamieszczają podobne.
Jak wynika z badania, ponad połowa ankietowanych (54 proc.) wybiera produkt lub usługę na podstawie rekomendacji influnencera, a 45 proc. zaczyna obserwować daną markę po przeczytaniu sponsorowanego wpisu.
Platforma Bloglovin’ przeprowadziła badanie dotyczące wpływu influencerów na życie na grupie 20 tys. kobiet w wieku 18-49 lat.
Pełna treść badania na stronie
(mb)