Ulotki w bananach, „poparzeniowy kryzys” marki Żywiec Zdrój, wypracowanie napisane za licealistkę, zabawne plakaty promujące ESK i błędy historyczne w kampanii piwa Tyskie – te przeglądy mediów podobały się najbardziej czytelnikom PRoto.pl w 2016 roku.
1. Ulotki o nieuczciwych praktykach Lidla w bananach. Sieć odpowiada
W Krakowie, Warszawie i Rzeszowie w kiściach bananów w sklepach Lidl znalazły się ulotki z informacją, że sieć stosuje nieuczciwe praktyki handlowe.
Aktywiści, którzy je zostawili, domagają się „płacenia uczciwych cen i respektowania praw człowieka oraz praw pracowniczych” osób pracujących na plantacjach owoców np. w Ekwadorze. Akcję zorganizowali przez portale społecznościowe – czytamy.
Źródło: pomorska.pl, List plantatorów z Ekwadoru do właściciela Lidla klienci znaleźli w… bananach, 18.10.2016.
Opracowanie: Małgorzata Baran
2. Żywiec Zdrój odpowiada na „poparzeniowy kryzys”: produkt nie był zapakowany oryginalnie
Konsument doznał poparzenia w wyniku wypicia gazowanej wody Żywiec Zdrój Żywioł. Firma reaguje na Facebooku i informuje, że produkt był zapakowany przez osobę trzecią.
We czwartek media poinformowały o mężczyźnie z Bolesławca, który trafił do szpitala po wypiciu wody marki Żywiec Zdrój. 31-latek miał poparzony przełyk. Według lekarza w butelce był kwas.
Źródło: tvn24.pl, Żywiec Zdrój oświadcza: produkt nie był zapakowany oryginalnie, 22.09.2016
Opracowanie: Magdalena Wosińska
Katarzyna Pawlak chciała pokazać absurdy w szkolnym systemie oceniania. Zapomniała na moment jednak, że jest pracownikiem biura prasowego Kancelarii Prezydenta i pochwaliła się, że napisała za licealistę wypracowanie. I to marnie ocenione: „ Napisałam znajomej licealistce wypracowanie. Nauczycielka uznała, że to się do niczego nie nadaje. Składnia i stylistyka fatalne. Dostałam 2” – napisała na swoim TT.
Źródło: wyborcza.pl, Pracownica kancelarii Dudy napisała wypracowanie licealistce. Dostała z niego dwóję, wyborcza.pl, 13.04.2016
Opracowanie: Magdalena Wosińska
4. Plakatów ESK „Nie kiś się w Warszawie” nie zobaczą mieszkańcy w stolicy
Kampania promująca weekend otwarcia „Przebudzenie” Europejskiej Stolicy Kultury właśnie trwa. „Przygotowano zaproszenia dedykowane konkretnym miastom, ale do Warszawy docierają jedynie plakaty uogólnione” – informuje Agata Saraczyńska, autorka artykułu.
I tak, za pomocą grypsów i gier słownych „Wrocławska Odra czeka na łódź”, latarnia morska w Trójmieście sugeruje „Kurs na Wrocław”, a w Katowicach „Czas na fajrant” nawiązuje do górnośląskich górników. Krakowiaków ma zapraszać hasło „Wy na pole, my na dwór, ale kierunek jeden”.
Źródło: wyborcza.pl, Zaproszenie na ESK “Nie kiś się w Warszawie” zbyt kontrowersyjne, Agata Saraczyńska, 08.01.2016
Opracowanie: Magdalena Wosińska
5. Błędy historyczne w kampanii piwa Tyskie
http://www.proto.pl/aktualnosci/bledy-hisotryczne-w-kampanni-tyskie-wytykaja-internauci
Najnowsza kampania marki Tyskie ledwo wystartowała, a już zrobiło się o niej głośno. Jednak nie dlatego, że wszystkich zachwyciła. Internauci zarzucają firmie nieznajomość historii. Problem jednak w tym, że miasto Tychy zostało w niej umieszczone w Cesarstwie Autro-Węgierskim. Zwrócili na to uwagę użytkownicy Facebooka i swoje niezadowolenie wyrazili na oficjalnym fanpage’u Tyskie.
Źródło:dziennikzachodni.pl, Historyczne kontrowersje wokół kampanii piwa “Tyskie”. Marka odpowiada, 10.03.2016
Opracowanie: Anna Kozińska