Facebook zapowiada zmiany w algorytmie pozycjonowania filmów w aktualnościach. Uwzględni teraz nowy parametr – „procent ukończenia”. To informacja o tym, jaka część wideo została obejrzana przez daną osobę. To, że użytkownik obejrzał cały film lub jego większość, to dla Facebooka wyraźny sygnał, że materiał był interesujący. Obejrzenie w całości długiego filmu wymaga większego zaangażowania niż w przypadku krótkiego wideo, dlatego „procent ukończenia” dłuższych wideo będzie miał w algorytmie większą wagę. To sprawi, że dłuższe materiały nie będą dyskryminowane w aktualnościach.
Jak informuje portal, dzięki wiedzy na temat obejrzanych wcześniej filmów możliwe będzie lepsze dopasowanie kolejnych proponowanych wideo.
Portal informuje także, że administratorzy większości stron nie powinni odczuć znaczących zmian w dystrybucji materiałów wideo. Może okazać się jednak, że nieco wzrośnie liczba wyświetleń dłuższych nagrań i jednocześnie zmniejszy się dotarcie krótszych materiałów. Dalej serwis podkreśla, że twórcy i właściciele stron powinni skupiać się na tym, by długość filmów była dopasowana do opowiadanej historii, a materiał angażował odbiorców.
Zmiana w działaniu algorytmu będzie stopniowo wprowadzana w nadchodzących tygodniach. Dotyczy ona jedynie zasięgów organicznych wideo, nie wpływa natomiast na dystrybucję reklam.
Czytaj także: Facebook przez dwa lata podawał zawyżone statystyki wideo
(mb)