sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIMM: miejskie rowery wracają do Warszawy

IMM: miejskie rowery wracają do Warszawy

Rozpoczął się szósty sezon Veturilo – warszawskich rowerów miejskich. Do systemu wprowadzono wiele zmian – IMM zmonitorował w internecie reakcje użytkowników na nowości od Nextbike. W social mediach już pierwszego marca rozpoczęła się dyskusja na ten temat, a większość wpisów miała wydźwięk pozytywny – wynika z monitoringu internetu IMM.

Socialmediowa inauguracja sezonu na miejskie rowery
Nextbike poinformował, że w nowym sezonie do dyspozycji mieszkańców stolicy będzie co najmniej 316 stacji i 4 660 rowerów. Pojawiło się więcej tandemów i pojazdów dla dzieci. W czerwcu udostępnione zostaną rowery elektryczne. W momencie pojawienia się rowerów na ulicach internauci komentowali zmiany pozytywnie – wynika z danych IMM.

Najwięcej informacji na temat Veturilo ukazało się na Facebooku, gdzie użytkownicy często wypowiadali się na temat rewolucji rowerowych. Chętnie też udostępniali informacje o rozpoczęciu szóstego sezonu – co piąta osoba wyrażająca zainteresowanie Veturilo w sieci udostępniała materiał. Falę interakcji wywołała już informacja o zwiększeniu systemu Veturilo. Post o treści „Warszawa Veturilo: powiększony system obejmować będzie 316 stacji i 4 660 rowerów” był podany dalej prawie 1900 razy.

Dyskusja aktywnie rozwinęła się także na forum internetowym skyscrapercity.com oraz na Twitterze.


Instytut Monitorowania Mediów

Rowerzyści w social mediach polecają jazdę rowerem miejskim do pracy i na uczelnie. Wskazują też Veturilo jako sposób na najszybszą komunikację miejską w Warszawie. „Droga do pracy na rowerze jest milion razy przyjemniejsza! I uwielbiam tę apkę ” – tego typu opinie można przeczytać we wpisach.

Polowanie rozpoczęte, tandemy pożądane
W niedzielę 5 marca monitoring IMM wykrył wzrost popularności Veturilo na Instagramie. Na zdjęciach jednak łatwiej niż rower można było znaleźć puste stanowiska na stacjach. Tego dnia system rowerów miejskich odnotował rekordową liczbę wypożyczeń – blisko 21 tys. „Pierwszy sezon na miejskich rowerach i jak dla mnie rewelacja w poruszaniu się po wawie bez korków polecam!” – komentuje użytkowniczka Facebooka. „Jestem za uznaniem nowej dyscypliny sportowej – polowanie na wolne Veturilo” – proponuje z kolei twitterowicz.

Warszawiacy gotowi są na rowerowe polowanie i chętnie przesiadają się na miejskie rowery. A największym zwycięzcą jest ten, który upoluje jeden z kilkudziesięciu veturilowych tandemów.

Aplikacja – komplikacja – reakcja
Jak wskazują dane z monitoringu internetu IMM, dużym zainteresowaniem internautów cieszyła się też nowa aplikacja mobilna, która umożliwia szybkie wypożyczanie rowerów miejskich poprzez skanowanie kodu QR. „Jestem zachwycona ilością punktów i łatwością korzystania z aplikacji! Zbliżamy się do najwyższego poziomu! Brawo!”, „Dziś wypożyczyłam pierwszy raz w życiu. Poszło sprawnie i przyjemnie 🙂 Aplikacja na iOS też działa super” – wypowiadają się użytkownicy. Obok licznych kciuków w górę, widoczne są też smutne emotikonki internautów odnośnie do nowej aplikacji. Negatywnie komentowane były pojawiające się pewne niedopracowania, najczęściej – błędy przy wypożyczaniu.  

„Zaczęły się już pierwsze problemy z wypożyczeniem roweru z terminala. Nie można było wczoraj wypożyczyć roweru na stacji Obozowa. Błąd wypożyczenia. a już było super ?”, « „Dzisiaj więcej czasu straciłem na problemy związane z nową apką i stacją Veturilo, niż na jazdę rowerem… Próbuję wypożyczyć przez stację – nie mogę się zalogować…” – skarzą się użytkownicy na stronie Veturilo – Nextbike Polska.  

Reakcja na negatywne posty, zgłoszone problemy czy nawet na pojawiające się łapki w dół na Facebooku musi być szybka! Monitoring IMM wykazał, że negatywne komentarze nie były pomijane przez operatora systemu Veturilo – Nextbike Polska. Kiedy klienci nie są zadowoleni i wypowiadają się w mediach społecznościowych – marka sprawnie odpowiada i stara się usunąć problemy.

Autor: Anastasiia Kuzhda, IMM


O badaniu:
Badanie oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych IMM. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.03.2017 do 26.03.2017 pod kątem hasła „Veturilo”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Nextbike Polska korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj