sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPracownicy chcą być ambasadorami firmy, ale nie mają wsparcia z jej strony

Pracownicy chcą być ambasadorami firmy, ale nie mają wsparcia z jej strony

Jak wynika z badania LEWIS Global Communications, pracodawcy mają problem z budowaniem zaangażowania pracowników. Jednym z powodów jest fakt, że w organizacjach brakuje odpowiednich programów motywacyjnych.

Agencja przeprowadziła badanie, w którym udział wzięło udział 1000 pracowników umysłowych na całym świecie. Okazało się, że pracownicy widzą się w roli ambasadorów marek, dla których pracują. Respondenci wskazują jednak, że istnieje spore pole do poprawy w kwestii budowania zaangażowania pracowników (Employee Advocacy).

Aż 60 proc. ankietowanych uważa, że odpowiednie programy motywacyjne mogą zwiększać zaangażowanie pracowników. Inne wymieniane korzyści to wzrost sprzedaży (40 proc.). Jednak połowa firm objętych badaniem nie prowadzi specjalnych programów, chociaż sami pracownicy deklarują chęć udziału w takich inicjatywach. Ponad połowa (52 proc.) respondentów przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.

Raport LEWIS pokazuje też, że pracodawcy nie potrafią wykorzystać potencjału mediów społecznościowych. Prawie trzy czwarte pracowników (73 proc.) stwierdziło, że ich firmy powinny być bardziej aktywne w mediach społecznościowych. Jak się okazuje w połowie ankietowanych instytucji, wciąż zabrania się korzystania z social mediów w trakcie godzin pracy. Część rozmówców (40 proc.) potwierdza, że firmy, w których pracują, są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany żadnych aktywności.

Co więcej, 73 proc. pracowników udostępnia treści firmy w jednym lub więcej ze swoich prywatnych kanałów. Jakie są główne powody tych aktywności? Ankietowani wskazują na poczucie dumy z firmy (54 proc.) i chęć wspierania organizacji, dla której pracują (37 proc.). Sześciu na dziesięciu pracowników używa oddzielnych kont na portalach społecznościowych do celów osobistych i zawodowych.  Głównym powodem jest przekonanie, że ich osobiste poglądy są inne niż firm, w których pracują.

Najchętniej udostępnianymi przez pracowników treściami są aktualności (59 proc.). Ankietowani dzielą się też wideo i zdjęciami lub informacjami HR-owymi. Pracownicy mają wskazówki dla firm jak ulepszyć kampanie i zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych. Na przykład, 60 proc. twierdzi, że ich firmy powinny zainwestować w dobrej jakości zdjęcia, a 41 proc. doradza filmy wideo. W dodatku, 46 proc. sugeruje nagrodę dla osób udostępniających treści.

Ponad 40 proc. badanych doceniłoby szkolenie dla personelu z mediów społecznościowych. (mw)

Cały raport można pobrać tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj