Facebook poinformował na stronie swojego newsroomu, że będzie wyświetlał logotypy wydawców obok materiałów pojawiających się w sekcji Trending i w wynikach wyszukiwania. Andrew Anker, Product Manager serwisu, wyjaśnia, że nowa opcja ma ułatwić użytkownikom rozpoznawanie źródła danej informacji.
Źródło: media.fb.com
Badania wskazują, że internauci mają problemy z powiązaniem treści artykułu, na który trafili w mediach społecznościowych, z jego wydawcą. Z przeprowadzonego niedawno badania Pew Research Center wynika, że tylko 56 proc. ankietowanych potrafiło wskazać źródło materiału znalezionego w social mediach.
Podobne badania przeprowadził Reuters Institute for the Study of Journalism, o czym pisaliśmy na początku miesiąca.
Nowa funkcja powstała dzięki współpracy serwisu Marka Zuckerberga z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project. Docelowo logotypy mają pojawiać się przy wszystkich artykułach w aplikacji.
Więcej na ten temat można przeczytać na stronie. Instrukcja dla wydawców, która wyjaśnia, jak można wgrać logotyp, jest dostępna tutaj. (pk)