Związek Firm Public Relations 11 września 2017 roku ogłosił listę projektów nominowanych do drugiego etapu tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze.
Jury, składające się z 72 osób, spośród 266 zgłoszeń wybrało projekty w 32 kategoriach. Spośród nich zostaną wyłonione zwycięskie projekty, które zostaną ogłoszone 1 grudnia 2017.
Jurorzy po raz drugi będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostaną przyznane Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz (jury może przyznać więcej niż jedną statuetkę brązową lub srebrną, lecz tylko jedną złotą). W kategoriach specjalnych zostaną przyznane jedynie Złote Spinacze. Po raz pierwszy zostanie z kolei przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”.
W tym roku ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi konkurs na Nagrodę Publiczności, w którym będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału. Głosować będzie mógł każdy.
Lista nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej / Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
Łazarski- praktyczny wymiar kształcenia / Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego
Shell Eco-marathon / Hill+Knowlton Strategies Poland, Shell Polska
PR produktu
#podajdalej / Traficar, Walk
„Mamo, pić!” / Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
Przegapiony lot / VML, Starcom, dfusion
Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
Chcesz pomóc pszczołom – dowiedz się o nich więcej! / Solski Communications, Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin
ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu / Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni / Komunikacja Plus, Zespół Elektrowni Wrocławskich Kogeneracja
Public Affairs i Lobbying
#LookBeyondBorders / Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&Tribal
Choroba? Pracuję z nią! / Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego / Cohn & Wolfe
Kampania społeczna
Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Niewidzialni / Walk, Fundacja Kapucyńska
Polska zamienia się w słuch / Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
Komunikacja wewnętrzna
Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec. / Grupa Żywiec
Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) / Attention Marketing
RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Event komercyjny
IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii / Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska)
Premiera Mitsubishi ASX 2017 / New Event Story
Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Event społeczny
#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam / Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
Samotne wyjście na boisko / Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów
Weź je (na spacer) wszystkie! / Kava Studio
Launch produktu, usługi lub firmy
Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem! / Pan Pikto
Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Semilac SPA for Men / Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Corporate Social Responsibility (CSR)
Charytatywny Musical Dingo / UBS
Our People Round The World / eurobank, OSOM STUDIO
Program edukacyjny „Od uprawy do potrawy” / Garden of Words, Tesco Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii / Media Partner
Dzielnica Wisła / John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska
Social media
Linia Prosta / Telewizja Lifetime
Przegapiony lot / VML, dfusion, Starcom
przyPiwie.net – społeczność pracowników Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
Business-to-Business PR
Biznesowa strona esportu / Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo
Brick Award 2017 / Hill+Knowlton Strategies Poland
IV edycja Think Big / UPC Polska, MSLGROUP
PR finansowy i relacje inwestorskie
FAMUR i Kopex – przejęcie wbrew rynkowi / Imago Public Relations, CC Group
Media Relations
Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu / Partner of Promotion
L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes / Big Picture, L’Oreal Paris Polska
Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+
Employer Branding
10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! / Komunikacja Plus, Amazon Poland
Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International / Big Picture, Mondelez Polska
Content Marketing – branded content
Domifikacje.pl – Crowd Generated Content / Content Solutions
Pojednanie / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Carat Polska
Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – Kanał na YouTube / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Custom Publishing
Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem / Home Sweet Home PR
Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
Kategorie specjalne:
Kreatywność
Godzina jazdy na wózku / 2012
Komunikacja raportu wpływu „IKEA. Made in Poland.” / Havas PR, IKEA Retail Poland, Blue Ivy
Niewidzialni / Walk, Fundacja Kapucyńska
Efektywność
Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Narodowa Loteria Paragonowa / UNIQUE ONE, NuOrder, Ministerstwo Finansów
Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Research&Insight
Chcesz pomóc pszczołom – dowiedz się o nich więcej! / Solski Communications, Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin
„Mamo, pić!” / Hill and Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
#BEPRESENT / Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&Tribal
10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! / Komunikacja Plus, Amazon Poland
Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
Finanse
Halo.Tato / Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl
Mastercard Capsule / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska
Superfotelik – Chroni na bank / Made in PR, Nest Bank
Uroda, higiena i wellness
L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes / Big Picture, L’Oreal Paris Polska
Semilac SPA for Men / Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Sektor spożywczy
„Mamo, pić!” / Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
Nowe centrum badawczo-Rozwojowe Mondelēz International / Big Picture, Mondelēz Polska
Kultura i media
Koalicja Miast dla Kultury / Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016
Pojednanie / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Carat Polska
Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Medycyna i zdrowie
Choroba? Pracuję z nią! / Be Communications, United PR
Maxigra Go – porozmawiajmy o seksie / Polpharma
Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / Nutricia Medyczna
Sport
#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam / Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej / Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Droga do Oscara – występują: Warsaw Spire i plac Europejski / Partner of Promotion, Ghelamco Poland
Kolekcja IKEA PS 2017 / IKEA, Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com
RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Przemysł i infrastruktura
ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu / Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) / Attention Marketing
Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni / Komunikacja Plus, Zespół Elektrowni Wrocławskich Kogeneracja
Motoryzacja i transport
Pociąg pełen gwiazd / Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Premiera Mitsubishi ASX 2017 / New Event Story
Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji / Traficar, Walk
NGO i sektor publiczny
#LookBeyondBorders / Big Picture, Amnesty International Polska
Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Polska zamienia się w słuch / Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.