Firma Picodi przeprowadziła badanie na temat zakupów dokonywanych w sieci przez Polaków z dziesięciu największych miast w kraju (Szczecina, Krakowa, Poznania, Warszawy, Łodzi, Katowic, Lublina, Gdańska, Wrocławia oraz Bydgoszczy). „Podstawą rankingu były przede wszystkim cztery czynniki: liczba mieszkańców korzystających z kuponów rabatowych, ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ilość różnorodnych form promocji, po które sięgają badani, oraz procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w sieci” – czytamy w informacji prasowej nadesłanej do redakcji PRoto.pl.
W przygotowanym raporcie starano się ocenić e-spryt internautów, czyli ich umiejętność rozważnego podejmowania decyzji oraz aktywnego wyszukiwania rabatów oraz zniżek. Co ustalono?
Źródło: materiały przygotowane orzez Picodi
Jak czytamy, najbardziej e-sprytnym miastem w Polsce jest Szczecin – blisko co siódmy mieszkaniec aktywnie szuka różnorodnych promocji i zniżek. W poszukiwaniu okazji kolejne miejsca zajęły Kraków oraz Poznań. Najmniej zainteresowani rabatami okazali się bydgoszczanie, którzy kupują niewiele, aczkolwiek rozważnie. Jeśli chodzi o stolicę – jej mieszkańcy najczęściej korzystają z kuponów, jednak tylko połowa szuka promocji. Decyzje podejmowane przez warszawian są często impulsywne, jednak nie tak bardzo jak wśród mieszkańców Lublina, gdzie nieprzemyślane zakupy zdarzają się co trzeciemu z ankietowanych – wynika z badania.
Źródło: materiały przygotowane orzez Picodi
Polacy nie boją się kupować w internecie, jednak nie robią tego często – średni czas spędzany w sklepach online to niecała godzina tygodniowo. Co więcej, nasi rodacy nie wydają w sieci zbyt dużo, zwracając uwagę na niską cenę, która wygrywa z wygodą oraz bezpieczeństwem, jakie zapewnia taka forma zakupów. Decyzje podejmowane są ostrożnie – siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że przed nabyciem produktu czyta opinie oraz recenzje, a także porównuje oferty w innych sklepach.
Źródło: materiały przygotowane orzez Picodi
Jedynie 7 proc. wszystkich badanych aktywnie szuka rabatów i zniżek – w pozostałych przypadkach to „okazje znajdują nas”. Polacy nie łączą jednak promocji z długofalowym oszczędzaniem – jedynie 10 proc. ankietowanych przyznało, że niższa cena skłania ich do odłożenia pieniędzy, które zostały w ich portfelu. Jak wynika z raportu, główne oszczędności dotyczą wydatków na ubrania, elektronikę i kosmetyki.
Więcej danych z badania można znaleźć tutaj.
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2017 roku na grupie 434 respondentów metodą ankiet internetowych.
(bm)