Tesco w ramach kampanii billboardowej promującej usługę e-zakupów stworzyło kreację, która wzbudziła liczne kontrowersje. Sprawę na swoim profilu na Facebooku nagłośnił Andrzej Saramonowicz.
Reklama przedstawiała kobietę w ciąży, która podaje posiłek mężczyźnie, a obok znajdował się napis: „Oferujemy ponad 17 000 produktów, abyś miała z czego wybierać”.
„Oto kobieta w zaawansowanej ciąży – połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? – podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy, choć jednocześnie zaznacza swój posesywny stosunek do karmicielki, trzymając ją za tyłek” – pisze o kreacji Tesco Andrzej Saramonowicz.
Źródło: facebook.com/profile.php?id=100000634566548
Post wywołał liczne komentarze internautów i został udostępniony ponad 1750 razy.
Kilka dni później Tesco opublikowało komunikat w sprawie. Marka zdecydowała o wycofaniu reklamy i przeprosiła.
„Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny – podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii. Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy – co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią – pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją” – czytamy na stronie tesco-polska.pl. (pp)