Wśród nagrodzonych podczas gali 24. edycji festiwalu Golden Drum znalazły się polskie agencje.
Jedną ze statuetek, Grand Prix w kategorii Good Cause, otrzymała agencja Grey Poland (zaklasyfikowana do grupy public relations) za realizację projektu „Największy chór bożonarodzeniowy” dla Caritas Polska. W ramach działań zaaranżowano w Wigilię wykonanie jednej z polskich kolend, której zmieniony tekst nawiązywał do pomocy uchodźcom z Syrii. Działania Grey Poland zostały też wyróżnione statuetką Silver Drum w kategorii Events.
Statuetkę Golden Drum (kategoria Publications) otrzymała z kolei agencja Walk za projekt „Niewidzialni” stworzony we współpracy z Fundacją Kapucyńską. W jego ramach stworzono książkę napisaną przez bezdomnych, którą można czytać jedynie przy ujemnej temperaturze.
Dwie statuetki Silver Drum – w kategoriach Activation Programme i Public Relations – otrzymał projekt „Godzina jazdy na wózku” (2012 Agency dla Akademii Auto Świat). W czasie jego trwania uczestnicy kursów prawa jazdy spędzali dodatkową godzinę w sytuacji inwalidów, by uświadomić sobie, czym może grozić brak wyobraźni za kierownicą.
Czytaj więcej:
Case study. Sposób na kampanię nagrodzoną na Cannes Lions. Kampania „Godzina jazdy na wózku”
Na 24. festiwalu Golden Drum nagrodzono również agencje FCB Warsaw (Grand Prix za kampanię „Smart Bell” dla AXA), Isobar Poland (srebrna statuetka za film „Pojednanie” z okazji premiery „Wołynia”) i jeszcze raz Grey Poland (Silver Drum za reklamę w katalogu firmy IKEA).
Więcej informacji o nagrodzonych dostępnych jest na stronie festiwalu. (mp)