Portal GetHome.pl ugruntowuje pozycję lidera w branży nieruchomości. Wystarczyły niecałe 3 lata, aby zbudować przewagę konkurencyjną i zyskać grono zadowolonych klientów.
Tylko w pierwszym kwartale 2021 roku portal odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników – o 80 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego kwartału. To jednak nie jedyny sukces. Już ponad 1300 renomowanych agencji nieruchomości oraz przeszło 1000 deweloperów współpracuje z serwisem. Oznacza to, że GetHome.pl może pochwalić się największą liczbą ofert z rynku pierwotnego wśród portali prezentujących rynek wtórny oraz rynek pierwotny. Portal w błyskawicznym tempie pozyskuje partnerów biznesowych, a dzięki zdobyciu uznania osób poszukujących nieruchomości, może pochwalić się statusem pioniera w branży.
Co zadecydowało o sukcesie firmy? Innowacyjne podejście do prowadzenia biznesu.
Od czego się zaczęło?
Modyfikacja modelu poszukiwania, sprzedaży i wynajmu nieruchomości – to idea, jaka przyświeca założycielom GetHome.pl, którzy zauważyli, że niemal wszystkie branżowe portale bazują na jednym, wypracowanym modelu biznesowym. Jakim? Serwisy pobierają opłaty abonamentowe za liczbę opublikowanych ofert zarówno firm deweloperskich, jak i biur pośrednictwa.
I choć powyższa strategia brzmi logicznie, to jednak przynosi negatywne konsekwencje. Jedną z nich są duplikaty, które stanowią ponad 70 proc. ogłoszeń w sieci. Co oznaczają w praktyce? Kopie tych samych ofert, powielone na kilku portalach. Przykładowo, gdy znajdziemy 10 000 ogłoszeń dotyczących kategorii mieszkania Warszawa okaże się, że jedynie 3000 z nich jest unikalnych.
Konkurencja daleko w tyle
Przez takie działania proces poszukiwania własnego M znacznie się wydłuża. Sytuacji nie poprawiają również wyróżnienia, reklamy i sztucznie podbijane oferty – to niemalże standard branżowych serwisów.
Na czym polega innowacyjność GetHome.pl? Jego twórcy opracowali dedykowany system, który wykrywa duplikaty i skutecznie blokuje publikację tych samych ogłoszeń. Na portalu próżno szukać reklam czy sponsorowanych promocji ofert – komfort użytkownika jest najważniejszy.
Sprawdzone know-how
Za sukces portalu odpowiada załoga RynekPierwotny.pl – serwisu, który od ponad 11 lat pomaga w znalezieniu wymarzonych czterech kątów na rynku deweloperskim. 80-osobowy zespół specjalistów każdego dnia dokłada starań, aby GetHome.pl odpowiadał na potrzeby użytkowników. Pomagają w tym najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja i machine learning.
Optymalizacja portalu przynosi efekty. Stały wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, zadowalające współczynniki konwersji – GetHome.pl ma się czym pochwalić.
W okresie od stycznia do marca 2021 roku na portalu odnotowano 718 tys. sesji. To blisko dwukrotnie więcej w porównaniu do ostatniego kwartału 2020 roku.
Wskaźnik efektywnościowy
W odróżnieniu od konkurencji GetHome.pl bazuje na modelu efektywnościowym. Podstawą rozliczenia nie jest liczba opublikowanych ofert. Portal nie uczestniczy w wyścigu o jak największy wolumen ogłoszeń czy użytkowników. Kluczem jest finalna liczba zrealizowanych transakcji i satysfakcja klienta.
Dostarczanie mniejszej liczby kontaktów, jednak realnie zainteresowanych transakcją zakupu nieruchomości to strategia, która zdała egzamin w przypadku Rynku Pierwotnego. I jak pokazują statystyki, sprawdza się również w przypadku młodszego serwisu z portfolio spółki Property Group.
Współpraca z najlepszymi
Z GetHome.pl współpracują renomowane biura nieruchomości, spełniające najwyższe standardy obsługi klienta. Twórcy portalu dbają o wysoką jakość ofert. Każda nieruchomość jest wskazana na mapie, każde ogłoszenie ma zdjęcia w dobrej jakości i dane kontaktowe pośrednika wystawiającego ofertę.
Uwagę zwracają również integracje z największymi graczami na rynku CRM – IMO, Galactica, Asari, EstiCRM oraz już niedługo z Mediarent. Takie podejście procentuje. Każdego miesiąca portal zdobywa uznanie osób poszukujących wymarzonego M.
Social media
Nieszablonowa i oryginalna forma komunikacji to kolejny wyróżnik portalu. Na profilu Facebookowym i Instagramowym regularnie publikowane są nowe treści w formie zabawnych komiksów i grafik.
Dzięki autorskiej współpracy z Miriolą Dzik (@KuraRysuje) i Kamilą Szczęśniak (@NieładnieRysuje) GetHome.pl skutecznie odczarowuje mit o trudnościach związanych z wyborem własnego M. Za pośrednictwem sztuki pokazuje, że transakcja zakupu, sprzedaży czy wynajmu nieruchomości może być ciekawą przygodą.
Materiał sponsorowany