sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKampania społeczna „Raz, dwa, trzy… zginiesz Ty”

Kampania społeczna „Raz, dwa, trzy… zginiesz Ty”

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna pod nazwą „Raz, dwa, trzy… zginiesz Ty”. Celem akcji jest zmniejszenie liczby wypadków drogowych. To druga odsłona kampanii dotyczącej bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zorganizowanej z inicjatywy Komendy Stołecznej Policji i Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Warszawie. Partnerami projektu są też Wojskowy Instytut Medyczny, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie oraz Gazeta Codzienna Fakt.

„Kampanię poprzedził cykl trzech wywiadów ze sprawcami śmiertelnych wypadków drogowych w Gazecie Codziennej Fakt. Osoby te nie były wybrane przypadkowo, otóż ich zachowanie na drodze naruszało trzy filary bezpieczeństwa w ruchu drogowym: prędkość, pasy i alkohol” – czytamy na stronie internetowej Policji.

Podczas konferencji prasowej inaugurującej akcję wystąpili nie tylko eksperci z poszczególnych służb i instytucji, którzy mówili m.in. o złych decyzjach na drodze i ich konsekwencjach – na briefingu pojawił się też sprawca jednego ze śmiertelnych wypadków drogowych, który odbywa karę pozbawienia wolności.

„Wypadek, w którym zginął mój syn, miał miejsce 11 lat temu. Prowadziłem tego dnia samochód pod wpływem alkoholu. To była wyłącznie moja wina, a przecież mogłem postąpić inaczej. Zostałem skazany na karę więzienia. Straciłem syna, straciłem rodzinę. Błędu, który popełniłem wtedy, nie da się cofnąć, żałować go będę do końca życia” – opowiadał mężczyzna.

Kampanii towarzyszy również spot z udziałem aktora Janusza Chabiora, który wcielił się w rolę lekarza w prosektorium.

„Cała akcja toczy się wokół wyboru, który każdy ma przez cały czas. Wsiadając do samochodu, może zapiąć pasy lub nie, prowadząc samochód, może przekroczyć dozwoloną prędkość lub nie, choć to zabronione może wsiąść za kierownicę po spożyciu alkoholu lub nie. Nikt nie odbierze wolnej woli, ale konsekwencje nie tylko prawne, ale i te społeczne, moralne pozostaną. Nic więc bardziej ostatecznego, nieodwracalnego niż prosektorium, stąd właśnie pomysł na taką scenerię w spocie, który zostanie zamieszczony na stronach internetowych partnerów kampanii oraz na ekranach w warszawskiej komunikacji miejskiej” – czytamy opis idei spotu na stronie Policji.

Następnym etapem kampanii będzie budowa scenariusza zajęć edukacyjnych dla pełnoletnich kursantów WORD oraz dorosłych uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Jak wyjaśniają organizatorzy akcji, ma ona skłaniać do świadomego dokonywania wyboru oraz pokazywać, że skutki złych decyzji na drodze mogą być nieodwracalne.

Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronach policja.pl i sw.gov.pl. (pp)

Zdjęcie główne: youtube.com / Służba Więzienna

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj