piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKampania Swarovskiego, w której występują homoseksualne pary, nie narusza norm Kodeksu Etyki...

Kampania Swarovskiego, w której występują homoseksualne pary, nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy

W lutym 2018 roku informowaliśmy o walentynkowej kampanii marki Swarovski, która przedstawia uczucie łączące różnorodne pary. Występują w niej osoby hetero- i homoseksualne, a także przedstawiciele różnych ras.

Czytaj więcej: Swarovski w kampanii walentynkowej stawia na różnorodność

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była opisana wyżej reklama. „W reklamie jest ukazany pocałunek między dwoma mężczyznami podczas reklamowania biżuterii. W moim odczuciu jest to reklamowanie zachowań gejowskich”* – napisał do KER skarżący.

Jak czytamy na stronie Rady Reklamy, podczas posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent, który „wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji”.

W posiedzeniu uczestniczyli też przedstawiciele marki Swarovski, którzy w pisemnej odpowiedzi na złożoną skargę domagali się jej oddalenia i wyjaśnili, że reklama „została wykonana z należytą starannością, zgodnie z dobrymi obyczajami, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji”. W odpowiedzi wyjaśniono również, że reklama powstała w ramach walentynkowej kampanii, więc jej motywem przewodnim była miłość, która jest uczuciem wspólnym dla wszystkich ludzi, bez względu na ich pochodzenie, wiek, orientację seksualną czy inne cechy osobiste.

Ostatecznie Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że walentynkowa reklama marki Swarvowski nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy. „Zespół Orzekający zwrócił uwagę, że przedmiotowej reklamie dochowano należytej staranności. Zespół Orzekający uznał również, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami” – czytamy na stronie Rady Reklamy.

Votum separatum w tej sprawie zgłosił natomiast Andrzej Garapich, jeden z członków zespołu orzekającego.

Pełna treść uchwały Komisji Etyki Reklamy jest dostępna na stronie. (pp)

*pisownia oryginalna

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj