McDonald’s i Starbucks łączą siły na rzecz ochrony środowiska. Marki biorą udział w inicjatywie „NextGen Cup Challenge”, której celem jest opracowanie nowego typu kubka, w całości nadającego się do recyklingu.
„NextGen Cup Challenge” to rozpoczynający się we wrześniu program dla innowatorów i dostawców, którzy będą mogli zaproponować rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe środki, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania.
Jak czytamy w informacji prasowej, McDonald’s i Starbucks łącznie odpowiadają za 4 proc. rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków. W związku z tym, McDonald’s dołączył do grupy inwestycyjnej Closed Loop Partners, która jest pomysłodawcą inicjatywy „NextGen Cup Challenge” i przeznaczy 5 mln dolarów na ten program. Współpraca ta jest konsekwencją globalnej strategii firmy McDonald’s „Scale for Good”, w ramach której marka podjęła szereg zobowiązań na rzecz środowiska.
„McDonald’s wykorzystuje skalę swojej działalności, aby dokonać pozytywnych zmian, które mają wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy. Cieszymy się, że możemy dołączyć do Starbucks i grupy inwestycyjnej Closed Loop, aby pomóc rozwiązać to palące wyzwanie. Wierzymy, że współpraca jest kluczem do znalezienia trwałego rozwiązania globalnego” – stwierdził Marion Gross, wiceprezes i dyrektor ds. łańcucha dostaw w McDonald’s USA.
Czytaj też: Adidas będzie korzystać wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu
IKEA wycofuje plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji
Dodatkowo, w ramach globalnej strategii marka zobowiązała się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Niedawno firma ogłosiła też, że chce wycofać plastikowe słomki i zastąpić je papierowymi – na początku w restauracjach w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Z kolei Starbucks zapowiedział, że do 2020 roku zamierza całkowicie wycofać plastikowe słomki ze wszystkich swoich kawiarni na całym świecie. (jg)