Lipcowy raport IMM dotyczył wydatków reklamowych w różnych branżach, w tym w finansowej. Po raz pierwszy na drugim miejscu w zestawieniu marek znalazł się BLIK z budżetem w wysokości blisko sześciu milionów złotych. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądały reakcje konsumentów wyrażane w internecie, w związku ze wzmożoną aktywnością reklamową Polskiego Standardu Płatności.
BLIK BLIK – reklama z MC Silkiem
Zauważalny był wzrost popularności BLIK-a w internetowych wpisach po wyemitowaniu spotu reklamowego z MC Silkiem w roli głównej, uchodzącym za jednego z najszybciej rapujących artystów na świecie, . Utrzymana w dynamicznej, podkreślającej szybkość dokonywanych transakcji, przykuwającej uwagę konwencji, reklama miała swoją premierę na początku lipca. W ciągu miesiąca pojawiło się prawie 130 publikacji na jej temat. Dodatkowo przez blisko miesiąc 1,5 mln użytkowników wyświetliło reklamę na głównym kanale BLIK-a ponad 500 z nich skomentowało film.
Ilu osób, tyle opinii, jednak wypowiedzi na temat reklamy były na ogół przychylne. Można uznać, że wzbudzająca pozytywne reakcje reklama jeszcze bardziej wzmocniła korzystny odbiór produktu wśród internautów.
BLIK BLIK – reakcja w mig
Coraz bardziej popularny sposób płatności stał się sposobem na oferowanie klientom zniżek na produkty danej firmy. Jednak nie tylko właściciele firm wykorzystali potencjał BLIK-a, ale także np. kina zaoferowały zniżki na bilety w zamian za opłacenie ich BLIK-iem. Do akcji wkroczyli także youtuberzy, którzy np. zachęcali swoich followersów do wsparcia własnej działalności przy pomocy aplikacji BLIK.
Wydawać by się mogło, że BLIK posłuży wyłącznie jako forma płatności w sklepach, restauracjach lub kinach. Jednak płatności mobilne wykorzystali także… policjanci. W styczniu 2018 roku radiowozy zostały wyposażone w terminale POS, dzięki którym możliwa stała się płatność kartą płatniczą lub właśnie przy pomocy płatności mobilnej, takiej jak BLIK. Dotychczas kierowcy opłacili przelewami bezgotówkowymi mandaty na kwotę ponad 11 mln złotych.
A co na to internet?
Najwięcej publikacji znajduje się w portalach (39 proc.) Drugim największym źródłem opinii na temat aplikacji mobilnych, w tym BLIK-a, są komentarze na YouTubie (25 proc.), które dotyczą spotu reklamowego. Trzecim największym miejscem dyskusji, w których pojawia się BLIK, są wpisy na forach internetowych, na których użytkownicy wymieniają się opiniami na temat tej formy płatności, a także zadają pytania związane z jej obsługą i możliwościami.
Autor: Joanna Górska, IMM
Źródło danych: monitoring internetu IMM na hasło „BLIK” okresie od 1 lipca do 15 sierpnia 2018 roku