3 grudnia 2018 roku ruszyła kampania społeczna #PayMeEqual, która ma zwracać uwagę na problem nierówności płacowych między kobietami i mężczyznami. Celem akcji jest „rozpoczęcie poważnej dyskusji o płacowych dysproporcjach i pokazanie zalet płynących z równościowego środowiska pracy”.
Projekt został stworzony przez należącą do GoldenLine Pracownię_EB, która pracowała nad akcją z firmami Lidl Polska, PepsiCo Polska i PMI Polska, organizacją United Nations Global Compact – inicjatywą Sekretarza Generalnego ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz Państwową Inspekcją Pracy.
Jak wynika z raportu Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej, na który powołują się twórcy kampanii, różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn zatrudnionych na takich samych stanowiskach sięgają nawet 17 proc. Po przeliczeniu tego na konkretne kwoty różnica na korzyść mężczyzn to średnio 700 zł. Im wyższe stanowisko, tym wyższe dysproporcje.
W ramach akcji temat tzw. luki płacowej będzie poruszany w różnych mediach (internet, radio, prasa). 3 grudnia specjalna sekcja poświęcona tej kwestii pojawiła się w portalu gazeta.pl, a w kolejnych dniach problem będzie omawiany w Gazecie Wyborczej, Radiu TOK FM, w serwisie Goldenline.pl i na profilu akcji na Facebooku – Pay_Me_Equal.
6 grudnia od godz. 10:00 będzie można śledzić na Facebooku relację live z debaty poświęconej nierówności wynagrodzeń, w której udział wezmą przedstawiciele partnerów akcji. W trakcie debaty zamierzają wypracować listę konkretnych rozwiązań, które mają pozwolić na wyeliminowanie luki płacowej, a jednocześnie „nie zrujnują budżetów firm”.
„Zebraliśmy grono dojrzałych pracodawców i organizacji mających siłę sprawczą, ponieważ chcemy poważnie porozmawiać o luce płacowej. To palący, ale paradoksalnie łatwy do wyeliminowania problem” – mówi Bartosz Sendrowicz z Pracowni_EB, koordynator i pomysłodawca projektu. (pp)