W rankingu najczęściej cytowanych mediów w listopadzie 2018 roku pierwsze miejsce zajął dziennik Gazeta Wyborcza – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portale Onet.pl oraz Wirtualna Polska. Gazeta Wyborcza pierwszą pozycję zawdzięcza szerokiemu oddźwiękowi w mediach publikacji na temat afery KNF.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Gazeta Wyborcza, wyprzedzając Rzeczpospolitą i Super Express.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Do Rzeczy”. Drugie miejsce na podium zajął „Wprost”, a trzecie – „Newsweek”.
„Press” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsca należą kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Twój Styl”.
Telewizja
TVN24 zajęło pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVPinfo.
Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.
Autor: Magdalena Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 34 874 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 35 258 razy (28 021 w portalach internetowych, 3 509 w prasie, 2 689 w telewizji i 1 039 w radio). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.