Monitorowanie mediów jest jednym z najważniejszych wymagań w przypadku ofert pracy związanych z branżami takimi jak m.in. PR, marketing oraz social media. Instytut Monitorowania Mediów zbadał opublikowane w internecie i mediach społecznościowych ogłoszenia o pracę w I kwartale 2019 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono ponad 170 ofert, w których pracodawca wzmiankował monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji.
Najwięcej ofert pracy z takim wymaganiem pojawiło się w portalu pracuj.pl (58 proc.), a także w sekcji ogłoszeń o pracę w portalu branżowym PRoto.pl (17 proc.). 14 proc. ogłoszeń zostało zamieszczonych w portalu z ogłoszeniami infopraca.pl. Pozostałe oferty pracy znalazły się m.in. na ngo.pl oraz na Facebooku, Goldenlinie oraz gazetapraca.pl.
Szukasz pracownika? Zamieść ogłoszenie na PRoto.pl!
IMM sprawdził także, na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów. Z analizy danych wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko specjalisty ds. public relations. Wiele ogłoszeń dotyczy branży specjalizującej się w szeroko pojętej komunikacji, więc także przyszły Social Media Specialist oraz specjalista ds. marketingu powinien posiadać umiejętności monitorowania mediów. Pozostałe publikacje dotyczą głównie aplikacji na stanowiska stażystów oraz asystentów w działach marketingu i komunikacji. Znacząca liczba ogłoszeń, w których jednym z wymagań była umiejętność monitorowania mediów, dotyczyła aplikacji na stanowisko rzecznika prasowego.
Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze oferty w zakładce Praca
Jakie jeszcze kompetencje mogą łączyć się z pracą w branży komunikacyjnej? Przygotowana przez Instytut Monitorowania Mediów analiza ogłoszeń wyodrębniła najpopularniejsze z nich. Zdecydowanie najczęściej powtarza się umiejętność tworzenia treści – 57 proc. wszystkich ogłoszeń zawierała wymóg umiejętności pisania i redagowania artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na drugim miejscu (16 proc.) znalazły się kompetencje związane z wyszukiwaniem informacji, czyli tzw. researchem. Istotne były także zdolności ułatwiające kontakt z dziennikarzami (9 proc.), koordynację projektów (8 proc.) oraz pozwalające na efektywny kontaktem z klientami (6 proc.). Na ostatnim miejscu znalazła się obsługa kanałów socialmediowych – głównie Facebooka, Twittera, Instagrama, na którą zwracano uwagę w 4 proc. ogłoszeń.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
Źródło: monitoring IMM Internetu i mediów społecznościowych pod kątem ofert pracy w kontekście monitoringu mediów w I kwartale 2019 roku.