Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w kwietniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 311,6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, gdzie ulokowanła ponad 199,3 mln zł. W reklamę radiową zainwestowała 73,8 mln zł. Najmniejsze kwoty poświęciła na reklamę w prasie – 38,4 mln zł.
Poniedziałek najpopularniejszym dniem tygodnia
W kwietniu największe budżety reklamowe lokowane były w poniedziałki i wyniosły w sumie 65,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 30 mln zł.
Marki o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 14 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin (9,3 mln zł), Ibuprom (7 mln zł), Ketonal (6,6 mln zł) oraz Mel (4,9 mln zl).
Typy reklamowanych produktów
W kwietniu 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały wydano na reklamy środków przeciwbólowych (21 proc.) oraz suplementów diety (10 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. środków na przeziębienie, preparatów pielęgnacyjnych, środków wspomagających trawienie, a także preparatów na stawy.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
O raporcie:
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 kwietnia 2019 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.