piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSpołeczna odpowiedzialność biznesu coraz ważniejsza dla kandydatów

Społeczna odpowiedzialność biznesu coraz ważniejsza dla kandydatów

58 proc. Polaków chętniej zatrudniłoby się w firmie, która prowadzi działania CSR. 59 proc. chciałoby mieć możliwość wspierania takich inicjatyw – wynika z badań przeprowadzonych przez Grupę Pracuj. Jak czytamy, społeczna odpowiedzialność biznesu staje się coraz ważniejsza dla kandydatów ubiegających się o pracę.

CSR, czyli strategia biznesowa angażująca się w interes publiczny, w teorii nie ma charakteru wizerunkowego, jednak w praktyce jest znacząca dla sposobu postrzegania danej firmy – czytamy.

Źródło podaje, że trzech na czterech respondentów uważa zaangażowanie firm m.in. w dobroczynność, akcje proekologiczne czy wolontariat za pozytywne zjawisko, co czwarty odnosi się do niego obojętnie, a tylko 2 proc. – negatywnie.

Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj, zwraca uwagę, że działania CSR są zauważane przez potencjalnych pracowników, szczególnie reprezentantów generacji Z i Y, którzy chcą pracować dla firm zaangażowanych społecznie czy ograniczajacych negatywny wpływ na środowisko. „CSR to szansa na przyciągnięcie talentów, które cenią te same wartości i utożsamiają się z DNA marki. Z drugiej strony, CSR niespójny z profilem działalności firmy może przynieść pracodawcy poważne problemy wizerunkowe. Dlatego tego typu inicjatywy trzeba podejmować rozważnie i przy zachowaniu zgodności z szerszą strategią” – podkreśla Zyzik. 

Źródło:  media.pracuj.pl

Blisko 6 na 10 respondentów uważa zaangażowanie w CSR za atut pracodawcy i chętniej podjęłoby pracę w takiej firmie. Nie tylko Polacy mają takie zdanie. Pracuj.pl w komunikacie przytacza wyniki analizy „Cone/Porter Novelli Purpose”, według której 68 proc. Amerykanów deklaruje, że chciałoby pracować dla firmy posiadającej ugruntowaną strategię CSR – czytamy.

Źródło zauważa, że Polacy, myśląc o zaangażowaniu w CSR, najczęściej wskazują na firmy działające na większą skalę oraz te pochodzące z zagranicy. Dodatkowo z pojęciem tym kojarzone są częściej przedsiębiorstwa prywatne niż państwowe. Oprócz tego, 51 proc. badanych uważa, że w akcje CSR częściej włączają się firmy, którym zależy na dobrym samopoczuciu pracowników (7 proc. się z tym nie zgadza).

Najczęściej wymienianą aktywnością, w którą angażuą się pracownicy, jest wspieranie zbiórek darów lub datków (42 proc.). Przykładowo zaangażowanie firm w akcję „Szlachetna Paczka” od 2012 roku wzrosło z 10,5 proc. przygotowywanych paczek do 21 proc. w roku 2019.

Kolejne miejsca wśród CSR-owych aktywności zajęły: kiermasze i aukcje charytatywne (24 proc.), zawody sportowe (20 proc.), wydarzenia dla potrzebujących (17 proc.), wsparcie działań proekologicznych (17 proc.) oraz konkursy na pomysły CSR (10 proc.). (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj