W związku z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa Instagram chce pomóc twórcom w zarabianiu przez Instagram Live i IGTV – czytamy na blogu serwisu społecznościowego.
Platforma wprowadza m.in. odznaki, które widzowie będą mogli „wręczać” podczas oglądania transmisji na żywo. Ma być to dodatkowa opcja wspierania i okazywania uznania poza komentarzami, polubieniami czy darowiznami. Odznaki pojawią się obok nazwiska osoby prowadzącej transmisję. Fani, którzy kupią taką odznakę, zostaną wyróżnieni w komentarzach i odblokują dodatkowe funkcje, w tym m.in. dostęp do specjalnego serca.
Nowa funkcja zostanie wprowadzona w czerwcu 2020 roku w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Turcji, Hiszpanii i Meksyku.
Serwis podaje, że ma to związek m.in. z rozwojem narzędzia live wśród twórców, co przyczyniło się do 70 proc. wzrostu korzystania z opcji od lutego do marca 2020 roku.
Czytaj także: Dlaczego wszyscy robią teraz live’y?
Dowiadujemy się też, że na początku czerwca 2020 roku wprowadzone zostaną reklamy w IGTV, z których twórcy również będą mogli czerpać zyski. Reklamy te będą początkowo wyświetlane, gdy użytkownicy klikną, aby obejrzeć filmy IGTV z podglądów w swoim kanale. Reklamy wideo będą tworzone na urządzenia mobilne i będą trwały do 15 sekund. Czytamy, że dzięki takiej aktualizacji, twórcy otrzymają mają nowy sposób zarabiania na treściach, nad którymi ciężko pracują. Ta funkcja będzie na razie testowana przez małą grupę twórców i reklamodawców w Stanach Zjednoczonych.
Czytaj również: Instagram pozwoli zarabiać na IGTV?
(kd)