poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLavazza stworzyła grę reklamową, aby wspierać projekty zrównoważonego rozwoju w Kolumbii

Lavazza stworzyła grę reklamową, aby wspierać projekty zrównoważonego rozwoju w Kolumbii

Marka Lavazza stworzyła grę reklamową „Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee”. Jej celem jest zebranie funduszy na wsparcie społeczności uprawiającej kawę w regionie Meta w Kolumbii. Gra inspirowana jest filmem dokumentalnym o tej samej nazwie, wyprodukowanym przez Lavazzę i dostępnym we Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dokument opowiada opartą na faktach historię Johany, młodej Kolumbijki, która straciła majątek podczas konfliktu zbrojnego z partyzantami FARC (Rewolucyjnych Sił Zbrojnych Kolumbii – przyp. red.), jednak mimo trudności chciała nadal żyć w swojej społeczności i zobaczyć, jak kawa rozkwita w okolicy.

W grze użytkownicy mogą zbierać kamienie szlachetne, z których każdy wnosi jeden euro do kwoty, jaką Fundacja Lavazza przesyła Carcafè – wieloletniemu partnerowi w projektach zrównoważonego rozwoju w regionie Meta.

Gracze w trasie z przeszkodami muszą donieść do celu nasiona kawy. Dowiadujemy się, że w ten sposób „roślina staje się symbolem odrodzenia, jakie nastąpiło w miejscu, w którym będzie bezpiecznie przechowywana na zawsze  – Centrum Rolniczym Cartago w Kostaryce”.

„Gra stanowi kolejny rozdział w narracji, którą Lavazza rozpoczęła wraz z premierą filmu dokumentalnego „Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee” – mówi Lorenzo Giorda, globalny szef marketingu cyfrowego Lavazzy. „Decyzja o rozpoczęciu eksploracji świata gier za pomocą tego narzędzia pozwala nam z jednej strony wypróbować nowe formy bezpośredniego zaangażowania użytkowników, a z drugiej wprowadzić młodych odbiorców w prace Fundacji Lavazza nad poprawą społeczno-ekonomicznych warunków wspólnot produkujących kawę” – tłumaczy.

Fundacja Lavazza działa w regionie Meta, w ramach programu zrównoważonego rozwoju, który poprawił dotychczas warunki społeczno-ekonomiczne ponad stu rodzin. Fundacja pomogła im przywrócić do życia plantacje kawy, sadząc ponad milion krzewów kawy i szkoląc społeczność ze stosowania dobrych praktyk i technik rolniczych w celu zwalczania skutków zmiany klimatu.

„Coffee Defenders, a path from coca to coffee” to część projektu Lavazza „Coffee Defenders”, który czerpie inspirację z historii producentów kawy korzystających z projektów promowanych przez fundację. Inicjatywa ma też zwiększać świadomość na temat produktów rolnych, które są wrażliwe na skutki zmian klimatycznych. Gra jest dostępna na platformie Gamindo. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj