Marka Lavazza stworzyła grę reklamową „Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee”. Jej celem jest zebranie funduszy na wsparcie społeczności uprawiającej kawę w regionie Meta w Kolumbii. Gra inspirowana jest filmem dokumentalnym o tej samej nazwie, wyprodukowanym przez Lavazzę i dostępnym we Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Dokument opowiada opartą na faktach historię Johany, młodej Kolumbijki, która straciła majątek podczas konfliktu zbrojnego z partyzantami FARC (Rewolucyjnych Sił Zbrojnych Kolumbii – przyp. red.), jednak mimo trudności chciała nadal żyć w swojej społeczności i zobaczyć, jak kawa rozkwita w okolicy.
W grze użytkownicy mogą zbierać kamienie szlachetne, z których każdy wnosi jeden euro do kwoty, jaką Fundacja Lavazza przesyła Carcafè – wieloletniemu partnerowi w projektach zrównoważonego rozwoju w regionie Meta.
Gracze w trasie z przeszkodami muszą donieść do celu nasiona kawy. Dowiadujemy się, że w ten sposób „roślina staje się symbolem odrodzenia, jakie nastąpiło w miejscu, w którym będzie bezpiecznie przechowywana na zawsze – Centrum Rolniczym Cartago w Kostaryce”.
„Gra stanowi kolejny rozdział w narracji, którą Lavazza rozpoczęła wraz z premierą filmu dokumentalnego „Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee” – mówi Lorenzo Giorda, globalny szef marketingu cyfrowego Lavazzy. „Decyzja o rozpoczęciu eksploracji świata gier za pomocą tego narzędzia pozwala nam z jednej strony wypróbować nowe formy bezpośredniego zaangażowania użytkowników, a z drugiej wprowadzić młodych odbiorców w prace Fundacji Lavazza nad poprawą społeczno-ekonomicznych warunków wspólnot produkujących kawę” – tłumaczy.
Fundacja Lavazza działa w regionie Meta, w ramach programu zrównoważonego rozwoju, który poprawił dotychczas warunki społeczno-ekonomiczne ponad stu rodzin. Fundacja pomogła im przywrócić do życia plantacje kawy, sadząc ponad milion krzewów kawy i szkoląc społeczność ze stosowania dobrych praktyk i technik rolniczych w celu zwalczania skutków zmiany klimatu.
„Coffee Defenders, a path from coca to coffee” to część projektu Lavazza „Coffee Defenders”, który czerpie inspirację z historii producentów kawy korzystających z projektów promowanych przez fundację. Inicjatywa ma też zwiększać świadomość na temat produktów rolnych, które są wrażliwe na skutki zmian klimatycznych. Gra jest dostępna na platformie Gamindo. (kd)