We wrześniu 2020 roku LoveBrands Relations poinformowało o stworzeniu nowej marki specjalistycznej – LoveBrands Medical. Będzie ona zajmować się strategiczną komunikacją w ochronie zdrowia.
Agencja tłumaczy, że ma doświadczenie w tej dziedzinie – od lat współpracuje z instytucjami zajmującymi się ochroną zdrowia oraz firmami farmaceutycznymi i medycznymi; prowadziła też kampanie zdrowotne.
W swoich działaniach LoveBrands Medical ma bazować na badaniach naukowych oraz evidence-based marketingu z wykorzystaniem autorskich, nowoczesnych narzędzi opartych na filozofii inbound marketingu. Oferta marki skierowana jest do firm farmaceutycznych, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych, które działają w obszarze ochrony zdrowia publicznego (w tym e-zdrowia). Brand oferować będzie usługi takie jak: public affairs, komunikacja kryzysowa, programy edukacyjno-społeczne, eventy, CSR, prawo medyczne i farmaceutyczne czy marketing.
Pomysłodawcą i prezesem LoveBrands Medical jest Dorota Bieniek-Kaska, która pełni również funkcję CEO LoveBrands Relations. Bieniek-Kaska zajmuje się public relations od 1995 roku. Doświadczenie w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych oraz kampanii edukacyjno-społecznych zdobywała podczas pracy dla marek z sektora AGD, FMCG, kosmetycznego, medycznego i farmaceutycznego. W przeszłości pracowała m.in. w Zepter International i Multi Communications (obecnie OneMulti). Jest absolwentką Wyższej Szkoły Zarządzania/Polish Open University o specjalizacji zarządzanie biznesem i personelem.
Stanowisko Head w LoveBrands Medical objęła z kolei Marta Domańska, która do tej pory w LoveBrands Relations pełniła funkcję Head of Life science & CSR Department. Domańska posiada ponad dziesięć lat doświadczenia w samodzielnym prowadzeniu złożonych projektów edukacyjnych, komunikacyjnych i promocyjnych głównie z branży biotechnologicznej, farmaceutycznej i medycznej. W przeszłości pracowała zarówno po stronie biznesu, jak i administracji publicznej. Jest absolwentką studiów interdyscyplinarnych psychologia w zarządzaniu, których program obejmował nauki społeczne oraz nauki o ekonomii i zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
W gronie ekspertów LoveBrands Medical znaleźli się: Monika Bartwicka, prawnik specjalizująca się w prawie farmaceutycznym, od ponad 12 lat związana z branżą farmaceutyczną, prelegentka na konferencjach i szkoleniach z zakresu prawa farmaceutycznego, współtwórczyni marki Innowacyjny Szpital, współwłaścicielka PML Group, dr n. med. Sławomir Chomik, lekarz praktyk, ekspert e-zdrowia i innowacji w medycynie, wykładowca na UM w Warszawie, partner zarządzający MedicalResearch Center, mecenas Aleksander Grot, partner zarządzający kancelarii GM Legal Grot & Marcinkiewicz, dr n. o zdrowiu Dorota Kilańska, profesor UMed w Łodzi, prezes Fundacji Florencja na Rzecz Upowszechniania Cyfryzacji i Rozwoju Standardów Opieki, specjalistka ds. Koordynowanej Opieki w Dziale Rozwoju Systemów Ochrony Zdrowia, członkini Rady Przejrzystości AOTMiT, przewodnicząca Rady ds. e-Zdrowia w Pielęgniarstwie, członkini Rady ds. Interoperacyjności w Centrum e-Zdrowia, Marcin Olkowicz, trener, konsultant ds. rozwoju, edukator, i wykładowca akademicki, Arkadiusz Pączka, zastępca dyrektora generalnego Pracodawców RP oraz dyrektor departamentu monitoringu legislacji, członek Rady Dialogu Społecznego, członek zespołu ds. doskonalenia regulacji gospodarczych przy Minister Rozwoju; współautor raportów dot. monitoringu przebiegu procesu legislacyjnego w Polsce i dialogu społecznego oraz Agnieszka Prokopowicz, dziennikarka telewizyjna i prasowa, specjalistka od contentu i kreacji. W zespole pracują także Zuzanna Bieńko, Communications Expert, oraz Mateusz Konwerski, Communications Consultant.
Od lewej: Mateusz Konwerski, Zuzanna Bieńko, Arkadiusz Pączka, Dorota Bieniek-Kaska, Aleksander Grot, dr n. med. Sławomir Chomik i Marta Domańska
Jak mówi Dorota Bieniek-Kaska, stworzenie nowej marki jest kolejnym krokiem w rozwoju LoveBrands Relations oraz konsekwencją postanowień agencji. „Od dawna byliśmy skoncentrowani na projektach dotykających zdrowia. Są one dla nas ważne zawodowo, ale także prywatnie. Pewnie dlatego jesteśmy w nich całym sercem. I to serce widać prowadzonych działaniach i kreacjach. Bo efektywne strategie marketingowe i komunikacyjne tworzymy nie tylko na podstawie doświadczenia i kompetencji, ale także na bazie osobistych, czasem trudnych doświadczeń, które stały się dla nas inspiracją zawodową i początkiem LoveBrands Medical. Przekuwamy je we wrażliwość, wiedzę i kompetencję. W najbliższych miesiącach rozpoczniemy autorskie kampanie społeczne, których jesteśmy pomysłodawcą oraz wykonawcą. To nasz wkład w rozwój edukacji zdrowotnej” – wyjaśnia prezes.
Klientami LoveBrands Medical są dotychczasowi klienci LoveBrands Relations z dziedziny zdrowia – m.in. AstraZeneca, Fundacja Nutricia, Gedeon Richter, Novartis, Novo Nordisk i Roche. (ak)