Facebook nawiązał współpracę z Better Business Bureau (BBB) – organizacją, która pomaga ludziom znaleźć firmy, marki i organizacje charytatywne, którym mogą zaufać. Wspólnie przygotowano kampanię „Shop Safe, Shop Smart” (z ang. „Kupuj bezpiecznie, kupuj mądrze”) dotyczącą internetowych oszustw związanych z zakupami online. Organizatorzy akcji chcą, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie w okresie świątecznym, zwłaszcza w czasach, gdy pandemia COVID-19 wymusza pozostanie w domu.
Czytaj także: Facebook dzieli się z markami wskazówkami dotyczącymi zakupów online
W ramach kampanii m.in. na Facebooku i Instagramie będą wyświetlane reklamy i treści zawierające wskazówki dotyczące wykrywania, unikania i zgłaszania internetowych oszustw. Dodatkowo każdego tygodnia na stronie internetowej bbb.org/shopsafe zamieszczany będzie inny zestaw porad. Obecnie na stronie znajdują się informacje dotyczące np. odpowiadania na fałszywe maile z prośbą o zaktualizowanie swojego adresu dostawy i reklam od oszustów, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych.
„Jak dotąd w 2020 roku oszustwa związane z zakupami online stanowią ponad dwie trzecie zgłoszeń, które otrzymujemy od konsumentów za pośrednictwem BBB Scam Tracker. Partnerstwo z Facebookiem oznacza, że będziemy w stanie dotrzeć do znacznie większej liczby konsumentów z ważnymi informacjami o tym, jak zachować bezpieczeństwo w internecie” – mówi Melissa Lanning Trumpower, Executive Director of the BBB Institute for Marketplace Trust, fundacji BBB, cytowana przez portal prnewswire.com, do którego kieruje Facebook.
Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji
Kampania będzie prowadzona do końca grudnia 2020 roku.
Przy okazji rozpoczęcia akcji Facebook poinformował także, że staje się członkiem-założycielem BBB Corporate Trust Council, koalicji wybranych firm, które dzielą się specjalistyczną wiedzą dotyczącą identyfikowania i rozwiązywania problemów dotykających konsumentów i przedsiębiorców. Celem koalicji jest budowanie długotrwałych relacji, opartych na zaufaniu, między firmami i ich klientami.
Dodatkowo serwis podjął współpracę z programem BBB National Advertising Division (NAD), w ramach którego na podstawie zgłoszeń od firm lub skarg konsumentów sprawdzane są reklamy w USA. Dzięki temu Facebook ma szybciej podejmować działania dotyczące reklam naruszających regulamin, co jednocześnie ma zachęcić reklamodawców do podejmowania etycznych działań marketingowych. (ak)